31-01-2005, 15:46 PM
al Kirjutas:130+R6= MMZ555, olen kohanud ja sõitnud ainult kallurvariandiga, natuke teistmoodi karburaator ja agregaadid (roolivõim!) kui 157-l, aga ON ökonoomsem, kui 130 (norm oli vist? 33:38). sedajagu ka uimasem ja haaget ei olnud ette nähtud. Toodeti siis nii kumera kastipõhjaga, kui uue kandilise kastiga. KEK i süsteemis olid enamus zil kallureid tegelikult MMZ-d. Kui õieti mäletan, siis uuemad MMZ-d olid pärit veel 80-te teisest poolest.ZIL kallajad on kõik MMZ ehk siis täpsemalt ZIL-MMZ-585,ZIL-MMZ-555 jne.Algas see juba minu teada ZIS 585st.Tegelikult suutsid need autod käru ka vedada,Kui juba 585 mall suutis seda teha,miks siis mitte R6-ga 555.Mootor,sidur,käigukast,tagareduktor (MMZ-585 viimastel mallidel) ju samased,mootor vaid veidi väiksema töömahuga(tulenevalt 101,6mm kolbide asemel100mm),võimsus aga pea sama.Autodel ei olnud vaid haakekonksu ja pidurikraan oli ühesektsiooniline.
Arvan, et põhjus oli nendes suht pika ressursiga 157 mootorites (mistamarkeeringnüüdoligi) mida oldi harjunud vorpima ja vorbiti ka edasisõjatööstuse tarvis (generaatorid ja kompressorid) ja mida ära kasutati.
Lugupidamisega Flanagan