09-02-2005, 15:26 PM
Piibur Kirjutas:Väga innovaatiline idee!Tehasejooniste järgi ehitati Emka kunagisele peaministrile ja praegusele diplomaadile Viktor Stepanovitš Tšernomõrdinile.
Kunagi ajasin ühele Gorki tehase funktsionärile kägu kõrva, et nad kaasaegse tehnika baasil hakkaksid Pobedasid või Emkasid tootma. Turg oleks ilmselt palju laialdasem kui olemasolevate stiilivabade 3110-tega. Sama teed on ju ka VW ja Mini läinud. Igatahes kiidame Zil-i tehase kui ühe novaatorlikuma tehase idee hindele 5+
90-date keskpaigast mäletan hästi Za Ruljomi sõnumit selle kohta, et Gorki autotehas planeerib nostalgiahuvilistele tootmisse Gaz 21 Volga väikeseeriat.
See kavatsus neil muidugi ei teostunud kuigi dokumentatsioon ja võimalik et ka mingisugune osa stantsidest on GAZ autotehasel siiani alles.
Kurvem lugu on GAZ 14-ga: selle tootmist taheti 90-datel taastada, kuid isegi dokumentatsioon oli Gorbatšovi poolt lastud hävitada, rääkimata stantsidest ja matriitsidest mis sulatusahju rändasid.
Kas oskab keegi selgitada kuidas kooperatiiviajastul toodeti või suudeti ja tasus Venes toota näiteks Žiguli 05/ 07 tiivaplekke (puudus vaid veerenn-muidu enamvähem), Volga 21 tiibu jne. Eestis tean, et meie \"Iris\" stantsis 03 esipõlle, varurattaalust plekki ja tungrauakronsteini.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.