09-01-2003, 02:29 AM
Ei leia neid bussikoondise eellase
AS Mootori eestiaegseid busse ehk
1930te lõpu tömbi ninaga Büssinguid enam
ammu. 1941, kui bolshevikud Tallinnast
taganesid, tehti \"puhas vuuk\" - mida ei
saanud taganemisel kaasa võtta, need lasti
puruks või pandi põlema. Koos Tallinna
ladude, tehaste, raudteevagunite jm
kraamiga. Minu andmetel igatahes peale
sõda 1945-46 ei olnud enam ühtki liikvel.
Säilis (ehk) maapiirkondades muid busse.
Kuigi... kardan, et suur osa vana kola on
trofeed. Saksa ajal ju liikus seda palju
ja nagu sõja ajal ikka, jäeti asi
pisirikkega maha. Nt peale Kuramaa koti
alistumist oli seal olnud ikka palju
huvitavat... vaevalt see kõik utiili lendas,
vast ikka võeti ilmasõjajärgsel vaesel
ajal kuldsete käte poold taastatuna taas
kasutusse.
Ja mõned üksikud neist elasid (kasvõi
vrakkidena) üle aja 1970te keskpaigani
ehk UNICu klubini. Ülejäänu neelas
Vtortchermet (N. Liidus olnud \"emexi\"
eelkäija) vastavalt vanarauaplaanidele.
Küll aga arvan, et Eesti peal on veel mõndagi
avastada... arvestades seda, et ise olen
mõne viimase aasta jooksul 6 km vahedega
leidnud kahe 1910ndate aastate autode
jäänused...
Valdo
AS Mootori eestiaegseid busse ehk
1930te lõpu tömbi ninaga Büssinguid enam
ammu. 1941, kui bolshevikud Tallinnast
taganesid, tehti \"puhas vuuk\" - mida ei
saanud taganemisel kaasa võtta, need lasti
puruks või pandi põlema. Koos Tallinna
ladude, tehaste, raudteevagunite jm
kraamiga. Minu andmetel igatahes peale
sõda 1945-46 ei olnud enam ühtki liikvel.
Säilis (ehk) maapiirkondades muid busse.
Kuigi... kardan, et suur osa vana kola on
trofeed. Saksa ajal ju liikus seda palju
ja nagu sõja ajal ikka, jäeti asi
pisirikkega maha. Nt peale Kuramaa koti
alistumist oli seal olnud ikka palju
huvitavat... vaevalt see kõik utiili lendas,
vast ikka võeti ilmasõjajärgsel vaesel
ajal kuldsete käte poold taastatuna taas
kasutusse.
Ja mõned üksikud neist elasid (kasvõi
vrakkidena) üle aja 1970te keskpaigani
ehk UNICu klubini. Ülejäänu neelas
Vtortchermet (N. Liidus olnud \"emexi\"
eelkäija) vastavalt vanarauaplaanidele.
Küll aga arvan, et Eesti peal on veel mõndagi
avastada... arvestades seda, et ise olen
mõne viimase aasta jooksul 6 km vahedega
leidnud kahe 1910ndate aastate autode
jäänused...
Valdo
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.