12-02-2005, 01:18 AM
mrali Kirjutas:Tolleaegse N.Liidu kohta (1940.aastate teine pool) oli 154 vast liigagi revolutsiooniline...Esimesed 154-d tulid Tallinna 1948.a., viimased uued tehasest augustis 1950, kokku 30. Tartus oli neid 2, kuid masinapargi ühtsuse huvides anti needki 1951.a. Tallinna (vahetati 2 ZIS-155 vastu). Nii et 32 bussi minu arvestuse järgi. Ja siis 1954-56 tulid kasutatud 154-d Frunzest, Ashabadist ja Leningradist (vist 36, nimekirja pole käepärast praegu). Viimased kanti maha 1961. aastal.
Arvata võib,et tol ajal tekkis tihedalt hädasid selle jõuajamiga,igatahes 154 tootmisaeg ei olnud väga pikk (1946-49),võrdluseks 155 puhul 1949-57.
Praegu mul ees Entsüklopeediakirjastuse \"20.sajandi kroonika\" teine osa ning leheküljel 273,aasta 1948 juures selline tekst (koos fotoga):\"Moskva Stalini-nim.autotehasest saadetakse Tallinna neli diiselelektriautobussi ZIS-154,mis hakkavad sõitma liinidel Tallinn-Nõmme ja Tallinn-Kloostrimetsa. Bussidel on kaks mootorit:naftaküttel töötav diiselmootor annab energiat elektrimootorile,see aga paneb sõiduki liikuma.\"
Seega esimesed 154-d tulidki Eestisse vast 1947-48?? Ja siin samas foorumis kuskil varem käis läbi number,et kunagi oli liikvel kokku 33 ZIS-154 bussi Eesti peale.Vast keegi siit foorumist oskab täpsemalt öelda,millal viimased liinidelt kadusid...