14-02-2005, 11:35 AM
karlep Kirjutas:ma olen kuulnud et vanasti toodeti jalgratta lisamootori komplekte ja kuidagi pandi tagaratta rummule hammasratas külge.kui see vastab tõele siis otsin(ehk ostan)seda hammasratast.ja muidugi ratas tuleks ka päris võimas,kiire sest jalgratta raam on ikka küllaltki kerge.
Niisugused sõiduriistad ehk abimootoriga jalgrattad oli 1960-70tel masslevinud, kuigi 70tel olid Gaujad ja muud spetsraamiga punnvõrrid neid veidi välja söömas. D4 mootor ongi välja töötatud tavaliselt jalgrattale peale panemiseks. Kõik muud D-d (5, 6 ja 8) on selle edasiarendused.
Tagarammasratas käis poltidega tagaratta rummu külge kodarate vahele. Rummule käiati kolm õnar-sälku sisse ning seestpoolt paigaldati sinna kolmest sektorist koosnev vastasrõngas. Neid kõiki detaile peaks kaasajal siin-seal veel liikuma, kuna Gauja tagaratas oli samasuguse konstruktsiooniga. Ja - vähegi lukkesepatööd tundev inimene teeb sellise taga-hammasratta ka ise suvalisest jalgratta ketirattast ja leht-terasest valmis. Seda juhul, kui ei ole tarvis originaalsust taga ajada. Veidi lõikamist-rihtimist-puurimist-keevitamist...
Mul on endal kaks säärast kompleksset riistapuud.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel