14-02-2005, 12:06 PM
cesium Kirjutas:Ok, aga tollel patsiendil oli siis tunne nagu ta pandaks ahju?Nõme.Ja kui oli vaja ntx jalgu \"kontrolli all hoida\", siis see haige oli seal peadpidi pagasnikus???
Ka sanitaar-Pobides oli patsiendi vedu korraldatud täpselt samamoodi, kuigi Pobi on ZIMist palju väiksem. Vt - http://gaz20.spb.ru/modif_medcine.htm . Tõsi küll, kui 1950. aastal debüteeris ZIM, siis enam sanitaar-Pobisid ei tehtud.
Loomulikult saab nii Pobis kui ZIMis arst ligi ainult patsiendi pea piirkonnale, muu on tihedas \"karbis\". Aga me peame neid autosid mõistma oma aja kontekstis. Kui nt suurest linnast ja haiglast 100 km kaugusel juhtus inimesega õnnetus, siis oli mingigi võimalus ta sinna soojas ja kuivas mõne tunni jooksul lamavas asendis transportida. Alternatiiv oleks olnud loksumine lahtises hobuvankris või Molotovi (GAZ-51) kastis vihmadele-tuultele valla olekus. Sellega võrreldes oli kiire ja mugav sõiduauto nagu öö ja päev...
Igasugused bussi ja kaubiku variandid tulid ju kõik palju hiljem.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18