küsimusi gaz51 kohta
#15

Hommik Kirjutas:Küsimus 51 kastide kohta.
Nimelt juhtus näppu üks 50ndate lõpus tehtud foto, kus Gaz-51-l on üpris kummalised, suure \"kaarega\" kastisulused.

Pilt on siin

Selliseid suluseid pole ma leidnud ühegist kättejuhtunud kataloogist, ometigi mäletavad seda tüüpi suluseid paljud vanemad inimesed. Muidugi on nende ehitus piisavalt lihtne, et neid saadi valmistada igas kolhoosi sepikojas, kuid ikkagi. Ning inimene, kes seda masinat mäletab, räägib, et selline kast oli algusest peale peal.

Minu versioon on selline, et tehasest tulnud vana tüüpi (mitte alla käivate külgedega) kastiga autodel vahetati/moderniseeriti koheselt kastid sellisteks, või paigaldati mõne teise veoki kast. Vana tüüpi kast oli kasutuses 1956nda aastani. Samuti polnud ka uute, nn \"sarvededega\" kastikinnitused eriti praktilised.

Minu käest on läbi käinud mustmiljon 51 kataloogi/tehasejuhendit. Ei ole ühelgi neist sedasorti suluseid peal. Algul oli 51-l peal nn vana tüüpi kast, kus vaid tagaluuk avanes. 1956, kui tuli 51-A, ilmus kolme avatava luugiga nn \"sarvsulustega\" kast. Hiljem Eestis pandi enamikele peale Kohila kastid teistsuguste
sulustega.

Kaldun arvama, et Su fotol on mingi teise masina kast/sulused (nt miski trofeemasina oma), mille on \"kuldsed käed\" 51-lepeale istutanud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta


Sõnumeid selles teemas
küsimusi gaz51 kohta - Autor: arst666 - 25-04-2004, 21:14 PM
RE: küsimusi gaz51 kohta - Autor: jaakh - 13-01-2006, 17:24 PM
RE: küsimusi gaz51 kohta - Autor: Raudpats - 13-01-2006, 20:35 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne