27-02-2005, 12:52 PM
Romka Kirjutas:Ma saan asjast aru nii, et näiteks minu Opelile (mille passis piduritega haagise lubatud mass 750 kg) võib järgi haakida sellise autotreileri, mille omakaal on 690kg millele võin veel 60kg koorma peale panna nii et kokku tuleb massiks 750 ning võin sõita ilma BE-kategooriat omamata.Kui ainult B kategooriaga tohiks sõita tõesti kuni 750 kg käruga (nagu siin paljud arvavad), siis oleks su jutt õige ainult juhul, kui sa selle sama haagise registreerid 750 kg registrimassiga (kuigi kandevõime on 1810).
Kuid see, et B-kategooria tohib vedada ainult kuni 750 kg registrimassiga haagist (jätame hetkel auto passis olevad haagise massid kõrvale), on täielik jama.
Oliverile ja teistele - omandasin isegi mõni aeg tagasi E-kategooria, kuna vajan aegajalt B-kat\'i mittemahtuva haagise vedamist ja seepärast tegin endale need asjad korralikult selgeks

Ja kordan veelkord, et selleks piiriks tavalise B-kat puhul on:
1. haagise registrimass peab olema väiksem või võrdne vedukauto tühimassiga (siin aetakse haagise registrimass pidevalt segamini haagise tegeliku massiga - see teguviis on vale)
2. autorongi registrimass (vedukauto registrimass + haagise registrimass) peab olema väiksem või võrdne 3500 kg-ga.
Kes ikka veel ei usu, siis vastav seaduseallikas on siin: Liiklusseadus, § 21 ja selles olev viide Lisa 1-le.
See, et politseinik arvas, et piiriks on 750 kg, ei tähenda, et see ka nii on

Seda on ennegi täheldatud, et veidigi keerulisemate eeskirjadega ei ole meie seadusesilmad üldsemitte kursis.
Romka Kirjutas:Kuigi saaks kasutada ka veelgi suurema täismassiga sõiduautot, eeldades et ta kaalumise hetkel ei ole täislastis, vaid kaaluks umbes 2000kg. Sellisel juhul võiks haagisel olev auto ja haagis kokku kaaluda juba 1500kg.Saage ometi aru, et mingid hetkekaalud või tegelikud massid ei loe siin mitte midagi.
Loevad tehnilises passis olevad registrimassid ja tühimassid.
Kui sul on ikkagi näiteks 3000 kg reg.massiga tühi haage taga, mis ise kaalub 700 kg, siis sa seda tavalise B-ga vedada ei tohi.