03-03-2005, 08:57 AM
Tehasest tulid kõik nõukogude sõiduautod 70-ndate alguseni ilma välispeegliteta. Mossedest peaks olema esimene \"peegeldatud\" auto 408, millele kruviti klambriga mujal tehases valmistatud peegel juhi ukse külge. Tiivapeeglid on 70-ndate stiil, mida varem ega hiljem üldjuhul ei kasutatud.
Elitedele paigaldasid tiivapeegleid enamasti välismaa edasimüüjad, mistõttu on mitmete Mossel levinud sirmiga kandiliste peeglite siseküljele kirjutatud \"Made in England\". Siinsetele autodele müüdi välispeegleid autokaupluse letis ja iga autoostja ostis endale ka pidulikult peegli või mitu.
Tehases paigaldati tiivapeegleid ainult universaalidele, kombidele ja pirukatele. Neid peegleid müüakse poodides siiani.
Nõukogude Liidus valmistasid peegleid mitmed tehased. Mosse ja Sigulli (lisa) peeglid erinesid ainult talla kuju järgi, Mosse uksest tingituna oli seal kumerus. Mitmetel peeglitel olid ka suunatuled küljes nagu nüüd uutel Mersudel. Seega kõiki neid peegleid, mis on samast ajastust võib lugeda ajastukohaseks lisavarustuseks ja sobivaiks.
Elitedele paigaldasid tiivapeegleid enamasti välismaa edasimüüjad, mistõttu on mitmete Mossel levinud sirmiga kandiliste peeglite siseküljele kirjutatud \"Made in England\". Siinsetele autodele müüdi välispeegleid autokaupluse letis ja iga autoostja ostis endale ka pidulikult peegli või mitu.
Tehases paigaldati tiivapeegleid ainult universaalidele, kombidele ja pirukatele. Neid peegleid müüakse poodides siiani.
Nõukogude Liidus valmistasid peegleid mitmed tehased. Mosse ja Sigulli (lisa) peeglid erinesid ainult talla kuju järgi, Mosse uksest tingituna oli seal kumerus. Mitmetel peeglitel olid ka suunatuled küljes nagu nüüd uutel Mersudel. Seega kõiki neid peegleid, mis on samast ajastust võib lugeda ajastukohaseks lisavarustuseks ja sobivaiks.
Tõnu Piibur
5116265