04-03-2005, 21:21 PM
Teema algatajana võtan natuke kommenteerida:
Citroen DS: Super! Flaminio Bertoni meistriteos saab muuseas tänavu sügisel 50-aastaseks. Seda autot võib tõesti nimetada kunstiteoseks. Eelmise postituse pildil on DS alates 1968. aastast, pärast Robert Oproni õnnestunud facelifti. DS-i toodeti 20 aastat.
On ikka imestatud Citroeni juhtide ja Bertoni julgust sellise masinaga välja tulla. Julgust oli teistelgi, paraku mitte head maitset. DS väärib kohta mitte ainult automuuseumides, vaid ka mõnes moodsa kunsti muuseumis.
Muhk: väike on armas. Sellist sõidukit võib tõesti armsaks nimetada. Disain Juri Dolmatovski. Inspireeritud Fiat 600-st, kuid muudetud tagaosa kuju, kuna sooviti kasutada ühesugust esi- ja tagaklaasi.
ZIM: nõukogude jänkiauto, kopeeriti sõjajärgseid Cadillace. 50-ndate algul igati moodne. ZIM-e üritati ka Prantsusmaal müüa, tulemused pole teada. Nõukogude inimene ei saanud ZIM-i osta (vähemalt uuena), kuid sõita siiski sai. ZIM-id olid nimelt kasutusel marsruuttaksodena Tallin-Pärnu ja Tallinn-Rakvere liinidel.
Citroen DS: Super! Flaminio Bertoni meistriteos saab muuseas tänavu sügisel 50-aastaseks. Seda autot võib tõesti nimetada kunstiteoseks. Eelmise postituse pildil on DS alates 1968. aastast, pärast Robert Oproni õnnestunud facelifti. DS-i toodeti 20 aastat.
On ikka imestatud Citroeni juhtide ja Bertoni julgust sellise masinaga välja tulla. Julgust oli teistelgi, paraku mitte head maitset. DS väärib kohta mitte ainult automuuseumides, vaid ka mõnes moodsa kunsti muuseumis.
Muhk: väike on armas. Sellist sõidukit võib tõesti armsaks nimetada. Disain Juri Dolmatovski. Inspireeritud Fiat 600-st, kuid muudetud tagaosa kuju, kuna sooviti kasutada ühesugust esi- ja tagaklaasi.
ZIM: nõukogude jänkiauto, kopeeriti sõjajärgseid Cadillace. 50-ndate algul igati moodne. ZIM-e üritati ka Prantsusmaal müüa, tulemused pole teada. Nõukogude inimene ei saanud ZIM-i osta (vähemalt uuena), kuid sõita siiski sai. ZIM-id olid nimelt kasutusel marsruuttaksodena Tallin-Pärnu ja Tallinn-Rakvere liinidel.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.