07-03-2005, 15:11 PM
Arvasin, et siitsamast foorumist on silma jäänud taoline riistapuu nagu kvasiturbiin, aga otsing taolist vastet ei näidanud. Sry seega, kui kellegi tarka juttu üle kordan.
Aga põhimõtteliselt on tegemist rootormootorit meenutava sisteemiga, mille rootor on muutuva kujuga ning pöörleb ümber oma raskuskeskme, erinevalt siis \"tavalise\" vankelmootori rootorist, mis ovaalses kambris edasi-tagasi laperdab. Ehk siis tegu sisuliselt vibratsioonivaba, üsna lihtsa ja väikesemõõdulise seadmega. Kui ühes suunas pigistavad ovaalse kambri seinad rootorit lapikumaks, siis teises suunas \"venib\" rootor jälle pikemaks, seetõttu liibuvad kõik neli nurka pidevalt vastu kambri seinu.
Põhiline erinevus ottomootorist on see, et kui ottomootori kolb teeb tööd 17% ajast ning 83% ajast pidurdab liikumist, siis selle mootori sisetakistus on oluliselt väiksem, samuti puuduvad tal vankelmootori geomeetriast tulenevad põhimõttelised puudused, nagu piiratud surveaste, suured nn \"tühjad\" nurgad (vankelmootori rootor ei aita umbes 30 kraadi täispöördest liikumisele millegagi kaasa) ja vähene efektiivsus. Võlli kahe pöörde jooksul teeb vankelmootori rootor vaid 2/3 täispöördest ning imeb selle aja jooksul täis kaks põlemiskambrit. Ottomootor imeb selle ajaga täis ühe silindri. Kvasiturbiini rootor teeb selle ajaga kaks täispööret ja imeb täis kaheksa põlemiskambrit. St ühe võllipöörde jooksul \"tulistab\" vankelmootor ühe korra, kvasiturbiin neli korda, mis peaks andma väga hea pöördemomendi.
Asi on muidugi veel algusjärgus ja võimalik, et sellest korralikult töötava asja saamiseks läheb samapalju aega, kui esimesest algelisest vanklist rx-8 jõuallikani.
Aga põhimõtteliselt on tegemist rootormootorit meenutava sisteemiga, mille rootor on muutuva kujuga ning pöörleb ümber oma raskuskeskme, erinevalt siis \"tavalise\" vankelmootori rootorist, mis ovaalses kambris edasi-tagasi laperdab. Ehk siis tegu sisuliselt vibratsioonivaba, üsna lihtsa ja väikesemõõdulise seadmega. Kui ühes suunas pigistavad ovaalse kambri seinad rootorit lapikumaks, siis teises suunas \"venib\" rootor jälle pikemaks, seetõttu liibuvad kõik neli nurka pidevalt vastu kambri seinu.
Põhiline erinevus ottomootorist on see, et kui ottomootori kolb teeb tööd 17% ajast ning 83% ajast pidurdab liikumist, siis selle mootori sisetakistus on oluliselt väiksem, samuti puuduvad tal vankelmootori geomeetriast tulenevad põhimõttelised puudused, nagu piiratud surveaste, suured nn \"tühjad\" nurgad (vankelmootori rootor ei aita umbes 30 kraadi täispöördest liikumisele millegagi kaasa) ja vähene efektiivsus. Võlli kahe pöörde jooksul teeb vankelmootori rootor vaid 2/3 täispöördest ning imeb selle aja jooksul täis kaks põlemiskambrit. Ottomootor imeb selle ajaga täis ühe silindri. Kvasiturbiini rootor teeb selle ajaga kaks täispööret ja imeb täis kaheksa põlemiskambrit. St ühe võllipöörde jooksul \"tulistab\" vankelmootor ühe korra, kvasiturbiin neli korda, mis peaks andma väga hea pöördemomendi.
Asi on muidugi veel algusjärgus ja võimalik, et sellest korralikult töötava asja saamiseks läheb samapalju aega, kui esimesest algelisest vanklist rx-8 jõuallikani.