08-03-2005, 20:28 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 08-03-2005, 20:34 PM ja muutjaks oli valdo.)
EdR Kirjutas:Kusagilt kuulsin,et GAZ 52 mootor sõidab kap remondini ainult 32 000km? On see nii ka või?
Vanade autojuhtide jutu järgi väga erinev. Mõni mootor oli käinud 100 tuhat ja enamgi. Mõni aga oli otsad andnud 10 tuhande juures. Eriti kehtis see kapitaalist tulnud isendite kohta - eks Kuusalu poisid tegid vahepeal ka vast praaki. Või oli remont-detailide kvaliteet nii hüplik, st sinna sattus see, mis \"päris\" tehases välja praagitud.
Tegelikult on see mu jutt 51 mootorite kohta, aga ploki osas neil kõik ju sama... Paljud mootorid keerati tuksi raske parema jalaga - 51 kannatas pikki otsi sõita nii 55-60 km/h. Pikemaajaline 65-70 km/h tappis saaled. Ja veel - kui A-66 asemel hakkasid levima 72 ja 76, siis hävisid tihti väljalaskeklapid.
Aga miski 40-50 tuhat käis normaalse hoolduse juures keskmine 51 mootor vast ikka.
Ja veel pikaealisusest - 1950. aasta paiku sõitis üks Moskva Pobi ilma kapitaalita 216 tuhat km. Kuid Pobi mootor = enamvähem kaks silindrit kaotanud 51 mootor. Eks mängisid seal vast nii kvaliteet, hooldus kui ka sõidustiil.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18