09-03-2005, 14:46 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 09-03-2005, 15:01 PM ja muutjaks oli valdo.)
s-teet Kirjutas:H/51 261 .
Tundub olevat ise üle värvitud (hall taust, mustad numbrid), aga kas kahe- ja kolmekohalised numbrid kirjutati siis ilma nullideta?
Kuni 1960ndateni reeglina alati ilma nullideta, sest polnud kunagi ju teada, mitmekohaliseks number jääb. Tava asi alguse EW aegsetest auto- ja mootorattanumbritest (1920-30ndad) ja säilis jalgrattanumbrite juures hiljemgi. Muide - Läti autonumbritel taastati 1990tel see tava uuesti - seal nulle ei tunta... Ja minumeelest on algusnulli-vabad ka Soome vanatüübilised mustataustalised autonumbrid.
s-teet Kirjutas:Ja kas mopeedidele oli kah eraldi numbritüüp või läksid kõik liikurid (abimootoriga) jalgrataste kirja?
Kahekäigulised mopeedid (Jawad, Riga 1/3/4 jne) said kusagil kuni 1966. aastani taha mootorrattanumbri. Olen näinud (st on endal olemas) nii ESZ kui ka ESE seeria numbreid, üks antud välja Riga-3le 1965, teine Riga-1le 1963.
Hiljem anti kahekäigulistele välja vähendatud mõõtmetega spetsiaalset mopeedinumbrit ESH (ESX) seeriast. Neid kujutab suurepäraselt Romka tehtud foto. Neid väljastati igatahes veel 1972. aastal, millal täpselt lõpetati, seda ei tea.
Ühekäigulised D-mootoriga aparaadid (Gauja, B-901/902 jt) said endale taha jalgrattanumbri reeglina. Seda senikaua, kui jalgrataste \"nummerdamine\" oli veel kohustuslik.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18