Teedest, ehitistest ja sildadest

13piisab Kirjutas:kas Esimese Vabariigi ajal kandis \"Kalevi\" nime hoopis mingi tõsisem metalli\"töökoda\"???
hiljuti jäi ühest Ristikivi \"Tallinna-triloogia\" raamatust taoline huvitav asi silma kriipima. Raamatu väitel oli seal tegeletud isegi rongiehitusega (vedurid suisa!). Kas tõesti puhas utoopia?

Kardan, et nimede osas jah, sisu osas mitte. Vedureid (auru omasid) tegi EW ajal AS Franz Krull, peale tema keegi neist nullist ei valmistanud küll mitte minu teada. Krulli tööd oli nii kitsa- kui ka laiarööpmelise jaoks.

Vanade vedurite moderniseerimist tegid vähemal määral ka Raudteetehased (hilisem Kalinini nimeline elektrotehnikatehas) ja Mõisaküla tehased. Lisaks veel Milleri masinatehases Pelgulinnas. Esimene laia- ja viimane kitsarööpmelisi. Mootor- ja elektrivedureid ning rööbasbusse tehti minu mäletamist mööda ka Sadamatehastes, Ilmarises (trammid), Dvigatelis ja mujalgi. Enamikus küll piirdus see tegevus vanadele vagunitele jõuallika pealepanekuga.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne