Teedest, ehitistest ja sildadest

Lauri Laanoja Kirjutas:Juttu oli Tallinn-Väiksest alanud ja surnuaia vahelt läbiliikunud kitsarööpmelisest, mis lõppes Uus-Sadama piirkonnas.
Btw, Tuukri tn. on tänagi veel alles üks laohoone, millel platvorm kuhu sai otse vagunist stuffi laadida...

Tallinn-Väikesest ei alanud mingit raudteeliini. 1900 (ametlikult 1901) avati Viljandi-Tallinn raudteeliin, mis Viljandis ehitati lihtsalt 1895 valminud Mõisaküla-Viljandi harutee pikendusena ning Tallinnas lõppes sadamas Sinu mainitud piirkonnas.

Ehk siis Tallinn-Väike oli raudteeliini poolest tavaline jaam sellel liinil, kus ei alanud, lõppenud ega hargnenud midagi. Küll aga liikus seal peale/maha enamik reisijaid, mistõttu ehitati võrdväärsed ja sama arhitektuuriga jaamahooned nii Tallinn-Sadama jaama kui ka Tallinn-Väike jaama.

Sinu mainitud laohoone on Tallinn-Sadama jaama ait, mis on erinevalt jaama peahoonest endast säilinud jah tänase päevani.

Millegipärast arvatakse lausa massiliselt, et sadamasse suunduv kitsarööpmeline raudtee oli mingi haruraudtee. Ei olnud - tegu oli pika raudteeliini viimase lõiguga, mis jäi 20. sajandi algul selle ümbruseni laienenud linna sisse, kulgedes enamjaolt lausa majade vahelt. Raudtee rajamise ajal linn temani ei ulatunud, jäädes sellest lääne poole.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne