Teedest, ehitistest ja sildadest

Vanade vedurite moderniseerimist tegid vähemal määral ka Raudteetehased (hilisem Kalinini nimeline elektrotehnikatehas) ja Mõisaküla tehased.

Täpsemalt oli selle käitise nimi Riigi Raudtee Peatehased. Kuna Eestile oli jäänud hulgaliselt vedureid ja raudteeveeremit tsaariajast (ka sõjasaagina Vabadussõjast) ja peetud vedureid osteti ka Nõukogude Liidust, siis jätkus ettevõttele pidevat tegevust. Tehases töötas sajandi algusest kuni esimese nõukogude aastani katelsepana minu vanavanaisa. Mäletan siin tänumeeles seda tublit meest, kuna temalt olen pärinud mitte üksi hulgaliselt rauatööriistu vaid ka armastuse metalli vastu! Töö oli pidev ja suhteliselt hästi tasustatud kuid väga raske: näiteks remonditi vedurikatlaid. See tähendas seda, et üks katelseppadest läks katlasse ja toetas vastusega needipead samal ajal kui teine väljast sama neeti \"kinni tagus\". Võib siis arvata kuidas vaskkatel vastu kõmises ja mida pidid tegema selle mehe kõrvakiled kes katlas asus!

Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne