17-03-2005, 18:45 PM
Tere,
Puna- valged olid algselt tõepoolest TARK-i poolt kapremonditud Ikarused 260- 280. Kaheksakümnendate lõpul värviti aga ka kapimasinaid juba TARK-is kollasteks. Algupoolel ei olnud TARK-il ka võimalik busside väliskülgi ühest plekitahvlist kujundada, tahvlite jätkud kaeti väljastpoolt alumiiniumliistudega. Seestpoolt erinesid nn vabrikumasinatest ikka koledasti- põrand oli suvalisest reliinist, rattakoopad ääristatud rõvedate alumiiniumliistudega, küljepolsterdus üldjuhul valgetest tahvlitest, uste kõrval olnud läbilibisemistahvlid ilma ääristeta ja inetust materjalist.
Ka olid lärmakamad, kuna summutiremont TARK-i moodi käis nii, et vanale rämpsule keevitati lihtsalt uus kest ümber.
Korralikud kapimasinad olid ainult Kirovi kolhoosil, kuna sealsed bussijuhid viisid ise oma masina kappi, olid kogu remondi vältel töö kõrval ja said sama masina hiljem ka korralikult tehtult tagasi. Altkäemaksuks korraliku töö eest maksti üldjuhul ikka üle kasti viina...
Aga teemavahetus- kas keegi mäletab kaheksakümnendatel Tallinnas liikunud eriti tähtsate külaliste veoks mõeldud \"maaliini- Ikarust\" (pikem versioon) millel olid pruunika tooniga aknad ja sees mitte topelt vaid üksikud istmed, mida sai oma soovi kohaselt ka ringi keerata. Ka polnud masin tavaikaruste kombel puna- valge vaid beez pruuni disainiga?
Puna- valged olid algselt tõepoolest TARK-i poolt kapremonditud Ikarused 260- 280. Kaheksakümnendate lõpul värviti aga ka kapimasinaid juba TARK-is kollasteks. Algupoolel ei olnud TARK-il ka võimalik busside väliskülgi ühest plekitahvlist kujundada, tahvlite jätkud kaeti väljastpoolt alumiiniumliistudega. Seestpoolt erinesid nn vabrikumasinatest ikka koledasti- põrand oli suvalisest reliinist, rattakoopad ääristatud rõvedate alumiiniumliistudega, küljepolsterdus üldjuhul valgetest tahvlitest, uste kõrval olnud läbilibisemistahvlid ilma ääristeta ja inetust materjalist.
Ka olid lärmakamad, kuna summutiremont TARK-i moodi käis nii, et vanale rämpsule keevitati lihtsalt uus kest ümber.
Korralikud kapimasinad olid ainult Kirovi kolhoosil, kuna sealsed bussijuhid viisid ise oma masina kappi, olid kogu remondi vältel töö kõrval ja said sama masina hiljem ka korralikult tehtult tagasi. Altkäemaksuks korraliku töö eest maksti üldjuhul ikka üle kasti viina...
Aga teemavahetus- kas keegi mäletab kaheksakümnendatel Tallinnas liikunud eriti tähtsate külaliste veoks mõeldud \"maaliini- Ikarust\" (pikem versioon) millel olid pruunika tooniga aknad ja sees mitte topelt vaid üksikud istmed, mida sai oma soovi kohaselt ka ringi keerata. Ka polnud masin tavaikaruste kombel puna- valge vaid beez pruuni disainiga?