30-01-2003, 12:13 PM
Kahjuks ei ole midagi olulist lisada aga teada tahaks küll. Kas need on need bussid, millest 4 pildil raamatus 20 aastat Eesti iseseisvust (1938, kordustrükk paar a-t tagasi) Tallinnas Draamateatri kõrval seisavad? Või see, mis Vende raamatus?
Mul on väheseid andmeid mõnest Tallinna keretöökojast ja ühest Rakvere \"tõllassepast\", Viljandi omast ei tea kahjuks midagi.
Pea kogu Eesti kereehitus on säilinud vaid piltidel, mõni üksik veoauto ka originaalis. Tegelikult on see põnev ja uurimata teema. Oma olemuselt olid siinsed kereehitajad ju sama profiiliga kui kümned tollased kuulsad kerefirmad üle maailma (näiteks Sakslaste Erdmann & Rossi, Hebmüller, Gläser, Karmann jpt). Kuigi ei ehitatud luksuslimusiine ja kabriolette vaid peamiselt veoautosid ja busse (kuid ka keresid sõiduatodele). Aga bussiehituses oldi 30ndate lõpus minu arvates küll päris tasemel.
Päris huvitav, et osa busse veel pärast sõda Eestis alles oli.
Mis pildiga juhtus? Saaks äkki nähtavaks teha?
www.rrg.edu.ee/antiikautogalerii
Mul on väheseid andmeid mõnest Tallinna keretöökojast ja ühest Rakvere \"tõllassepast\", Viljandi omast ei tea kahjuks midagi.
Pea kogu Eesti kereehitus on säilinud vaid piltidel, mõni üksik veoauto ka originaalis. Tegelikult on see põnev ja uurimata teema. Oma olemuselt olid siinsed kereehitajad ju sama profiiliga kui kümned tollased kuulsad kerefirmad üle maailma (näiteks Sakslaste Erdmann & Rossi, Hebmüller, Gläser, Karmann jpt). Kuigi ei ehitatud luksuslimusiine ja kabriolette vaid peamiselt veoautosid ja busse (kuid ka keresid sõiduatodele). Aga bussiehituses oldi 30ndate lõpus minu arvates küll päris tasemel.
Päris huvitav, et osa busse veel pärast sõda Eestis alles oli.
Mis pildiga juhtus? Saaks äkki nähtavaks teha?
www.rrg.edu.ee/antiikautogalerii