Teema on suletud

Ikarus, osa 3

TMS Kirjutas:Lugedes neid foorumeid siis paistab, et mõni mees teab iga bussi, trolli, trammi ajalugu. Seega selline küsimus, et kas 90. algul osteti Tallinna või kuhugi mujale mandrile Saaremaalt peale Saaremaa Autobaasi tegevuse lõpetamist mõni linna- või kaugliini Ikarus või Laz või Paz buss. Mäletan, et väga suur osa autobaasi bussi- ja autopargist (oma kümmekond Ikarust, paarkümmend Lazi, mõned Pazid, umbes 20-30 Zili (kallurid, sadulad, kütuseveokid, kraana), vanemad Mazid ja Gazid) läks kas kohe või siis peale paari aastast seismist vanaks rauaks. Mind isiklikult pani täiesti imestama, et kuskil Eesti võib tänapäeval veel vanu NL-i aegseid busse liinidel kohata. Saaremaal pole selliseid busse üle kümne aasta enam liinidel nähtud. Alles hiljuti jäi silma kui mingit maakonnaliini sõitis 99. aasta Scania Irizar.
Eks siin panevad asja paika vedajate võimalused ja ka omavalitsuste tegevus. Igal pool ei juhtu seda, et tulevad soomlased ja kogu bussipargi kohe välja vahetavad. Jõgevamaal näiteks oli veel 4 aastat tagasi lääne päritolu liinibuss suht harvaesinev nähtus. Ja neil mis olidki liikvel jooksis ka juba neljas eluiga. Samas teostavad omavalitsused ka sageli onupojapoliitikat ja püüavad liinilepinguid endistele majanditele ja ühistutele e. \"omadele poistele\" kätte mängida.
Mis puudutab nüüd turismibusside kasutamist kohalikel liinidel, siis see nähtus on tänapäeval väga laialt levinud üle Eesti. Üldjuhul on põhjused puhtmajanduslikud. Häirivaks võib see asjaolu osutuda erinevate ettevõtete prioriteetide hindamisel. Kui näiteks olen ennast Viljandi bussijaamas seisvasse Taisto linnaliinibussi võimaluste-piires-mugavalt istuma sättinud, et Tallinnasse sõita, ja kõrvale veereb Mulgi Reisi Neoplan, mis sõidab Ramsile, siis selline asi teeb meele mõruks küll.
Teema on suletud


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne