01-02-2003, 11:08 AM
Mis puutub Tartu bussidesse, siis seal ehitati GAZ-51 ninaga kokku kolm bussimudelit. Esimene neist oli 28 istekohaga TA-1. Mudelit hakati tootma 1951. aastal, eksperimentaalmudel valmis juba 1949. aastal. Erinevatel andmetel valmistati neid kokku kas 7 või 12 eksemplari.
1954. aastal alustati Tartus Gorkis väljatöötatud 19 istekohaga autobussi GZA-651 väikeseeriatootmist. Kuni 1957. aastani toodeti neid ligi 300 eksemplari.
GZA-651 väikese mahutavuse tõttu muutsid tehase konstruktorid selle konstruktsiooni (keret pikendati 1050 mm võrra) ning saadi uus, 25-kohaline autobuss TA-1A. Tootmismahu kohta andmed puuduvad.
Aastaid hiljem hakati Kurganskis tootma autobussi KAvZ-651, mis oli põhimõtteliselt identne GZA-651-ga. Kapotikirjadel oli muidugi \"Kurganskii Avtozavod\". Suure tõenäosusega on need üle Eesti vedelevad \"51 ninaga\" vrakid siiski KAvZ autobussid... aga samas, kunagi ei või teada!
Saaremaa Antsu TA-bussist olen ma ainult jutte kuulnud. On see siis TA-1, TA-1A või GZA-651? Tahaks loota et need jutud vastavad tõele. Enne ikka päriselt ei usu, kui pilti näeks või veel parem oma silmaga näha saaks.
1954. aastal alustati Tartus Gorkis väljatöötatud 19 istekohaga autobussi GZA-651 väikeseeriatootmist. Kuni 1957. aastani toodeti neid ligi 300 eksemplari.
GZA-651 väikese mahutavuse tõttu muutsid tehase konstruktorid selle konstruktsiooni (keret pikendati 1050 mm võrra) ning saadi uus, 25-kohaline autobuss TA-1A. Tootmismahu kohta andmed puuduvad.
Aastaid hiljem hakati Kurganskis tootma autobussi KAvZ-651, mis oli põhimõtteliselt identne GZA-651-ga. Kapotikirjadel oli muidugi \"Kurganskii Avtozavod\". Suure tõenäosusega on need üle Eesti vedelevad \"51 ninaga\" vrakid siiski KAvZ autobussid... aga samas, kunagi ei või teada!
Saaremaa Antsu TA-bussist olen ma ainult jutte kuulnud. On see siis TA-1, TA-1A või GZA-651? Tahaks loota et need jutud vastavad tõele. Enne ikka päriselt ei usu, kui pilti näeks või veel parem oma silmaga näha saaks.