02-02-2003, 14:23 PM
Tagasi ninaga busside juurest.
Uurisin materjale viljandis toodetu kohta.
1937 tuli soomest 3 bussi nr.1-3. Mark Büssing Nag, kered tegi OÜ Korpivaara&Halla Tamperest. Bussi hind oli 22 606 kr.
1938 tuli 10 Büssing-Nag alust, kered tegi Viljandi mehhaanikatöökojad Ungern-Sternberg&Co. Bussi hind oli 24 250 kr, kahel viimasel katuse pakiraami tõttu 24 600 kr. Tallinna LV numbrid 4-13.
1939 tuli sealt veel 5 Volvo alusraamil bussi, hind oli alusraamil 11 500 kr, keredel nr 14-16 9820 kr, 17-18 katuseraami tõttu 9950 kr.
1940 valmis veel 5 Büssing-Nag bussi, nr 36-40.
1940/41 tehti ilmselt ka 10 bussi Volvo raamil, nr uue firmaga Mootor liidetud numeratsiooni alusel 140-149. Ilmselt need ka enne sõda valmisid, aga sõita need enam suurt ei jõudnud.
Lisaks on väidetavalt sama tüüpi busse olnud ka Tartus, sest sõjajärgne Tallinna nr 4 tuli just sealt.
http://www.hot.ee/galerii2/EW/byssing.jpg
Uurisin materjale viljandis toodetu kohta.
1937 tuli soomest 3 bussi nr.1-3. Mark Büssing Nag, kered tegi OÜ Korpivaara&Halla Tamperest. Bussi hind oli 22 606 kr.
1938 tuli 10 Büssing-Nag alust, kered tegi Viljandi mehhaanikatöökojad Ungern-Sternberg&Co. Bussi hind oli 24 250 kr, kahel viimasel katuse pakiraami tõttu 24 600 kr. Tallinna LV numbrid 4-13.
1939 tuli sealt veel 5 Volvo alusraamil bussi, hind oli alusraamil 11 500 kr, keredel nr 14-16 9820 kr, 17-18 katuseraami tõttu 9950 kr.
1940 valmis veel 5 Büssing-Nag bussi, nr 36-40.
1940/41 tehti ilmselt ka 10 bussi Volvo raamil, nr uue firmaga Mootor liidetud numeratsiooni alusel 140-149. Ilmselt need ka enne sõda valmisid, aga sõita need enam suurt ei jõudnud.
Lisaks on väidetavalt sama tüüpi busse olnud ka Tartus, sest sõjajärgne Tallinna nr 4 tuli just sealt.
http://www.hot.ee/galerii2/EW/byssing.jpg