28-03-2005, 12:26 PM
Potsataja103 Kirjutas:martinmannik Kirjutas:Miks teha rööpmepaar neljaliseks, kui kahe rööpa vahele (1520 mm) saab panna kolmanda rööpa, mis vastab 1435 mm-le. Olen ise näinud fotot analoogsest raudteelõigust, kus sai sõita nii NL-i kui Euroopa standardi veerem.Täiesti võimalik: http://odessatrolley.com/Pictures/1304.jpg
Kolme rööpa idees 1520/1435 korral kahtlen siiski väga. 1520-1435=85 ehk siis kaks äärmist rööbast (rööbaste ääred!) peavad asuma üksteisest 8,5 cm kaugusel. Nii lähedale üksteisele rööpad siiski ei mahu ja nende vahele peab jääma ju ka rattabandaaži jaoks vahe. Seepärast siiski 4 rööbast?
Suuremate laiuse erinevuste (nt 1520/750, 1435/1000 jms) korral töötab kolme rööpa variant küll kenasti. Eestis oli 1520/750 minu teadmiste kohaselt nt Ülemistel Tartu mnt viaduktil.
Kasutaja Soobel kui raudtee-asjatundja võiks siin sõna sekka öelda.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18