tahaks mootorit veidi kobedamaks ehitada
#6

Mis mootor?

Üldiselt oleneb see sellest, milline osa kaanest piirab segu liikumist silindrisse-silindrist välja kõige rohkem. Kui selleks on klapid, siis on klapitõusu suurendamine paremate tagajärgedega, kui kanalid, siis väiksematega. Laias laastus ma hindaks võimsuskasvu nii, et kui võimsus tõuseb 10%, on töö õnnestunud, kui 15%, siis tipptase. Samas toob selline muudatus üldjuhul kaasa pöördemomendi kasvu ka madalatel pööretel, seega on tegemist üsna tänuväärse modiga.

Kas sa klappide kattenurga all mõtled durationi? Kui jah, siis mitte tingimata. Duration sõltub jämedalt öeldes nuka pikema otsa laiusest, kui pikemat otsa ei muuda, siis probleeme ei tohiks tekkida.

Samas tuleb selle töö juures meeles pidada järgmisi asju:
- nukkvõlli lihvimine ei ole igale töökojale jõukohane, tuleks valida selline, millel on ka kogemusi
- tuleb kontrollida, kas klapimehhanism kannatab suuremat tõusu, st kas miski ei hakka kuhugi vastu käima (ka klapp vastu kolbi ja klapivedru keerud omavahel)
- klapivedrud tuleb vahetada jäigemate vastu
- tuleks otsida keegi, kes sama mootoriga on juba häid tulemusi saavutanud, näiteks mõni võidusõitja, ja nõu küsida, sest foorumisoovitused on ja jäävad üsna umbmäärasteks
- enne tööle asumist tuleks otsida, kas antud mootorile pole saada valmis nukkvõlle - tuleb ainult marginaalselt kallim kui olemasoleva kohandamine, aga tulemus on üldjuhul parem. Juhul kui pole, siis tuleks kaaluda selle mootori sobivust üleüldse, sest põlveotsas performance juppide tegemine nõuab kümneid kordi suuremaid kogemusi, kui nende külgekruvimine ning viimane on ka juba päris keeruline.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
tahaks mootorit veidi kobedamaks ehitada - Autor: rainer - 22-03-2005, 17:53 PM
mida annab nuka järeleaitamine? - Autor: rainer - 30-03-2005, 08:32 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne