07-02-2003, 11:50 AM
Sellest vanast uudisest saab aimu,kui palju on Ikruse viimase viie aasta jooksul maha kantud.
-------
06.02.1998)
Ikarus bussid on liiga vanad
T. Orissaar,
Tallinna Autobussikoondise AS teenindab tallinlasi tööpäeviti 240 linnaliini tüüpi bussiga vastavalt
Tallinna Transpordiameti tellimusele ning lepingus sõlmitud tingimustele. Linnaliikluses kasutada olev
bussikoondise veerem koosneb kahjuks veel 53 protsendi ulatuses “Ikarus”-tüüpi bussidest, mille
keskmine vanus on üle 10 aasta. Viimased uued “Ikarus”-tüüpi bussid saime 1989. aastal. Neil
bussidel puudub, erinevalt uutest Tartus valmistatud “Scania”-bussidest ning kasutatud “Volvodest” ja
“Scaniatest”, kerede soojustus. Välissein on plekist, sisesein papist ja vahel pole midagi. Oleme
paigaldanud täiendavalt “Ikaruste” salongidesse radiaatoreid, kuid kuna igas peatuses käivad uksed
kinni ja lahti ning kered sooja ei pea, on neis bussides normaalse sisetemperatuuri tagamine võimatu.
Mis puutub kummidesse, siis meie bussid läbivad kaks korda aastas tehnoülevaatuse, kus
kontrollitakse kõige rangemalt kummiprotektori vastavust nõuetele.
Siinkohal pean vajalikuks nimetada, et linnaliini bussid ei olegi ette nähtud enda lumehangedest
läbivedamiseks, nagu kirja autor nimetab, vaid mööda siledat teed sõitmiseks. Igaüks peaks ikka ise
oma tööd korralikult tegema, lumekoristuse eest vastutajad samuti.
Ka on tõsi, et “Ikaruste” mootorid on tõesti nõrgemad kui “Volvodel” ja “Scaniatel” ning kui veel lisada
see, et bussides on üldse rohkem rahvast, kui see ehk oleks normaalne (täituvus on endiselt 8
in/m2-le), ei olegi imestada, et “Ikarusel” “võhma” ei jätku. See on ka põhjus, miks me enam
“Ika-rus”-busse juurde ei muretse.
-------
06.02.1998)
Ikarus bussid on liiga vanad
T. Orissaar,
Tallinna Autobussikoondise AS teenindab tallinlasi tööpäeviti 240 linnaliini tüüpi bussiga vastavalt
Tallinna Transpordiameti tellimusele ning lepingus sõlmitud tingimustele. Linnaliikluses kasutada olev
bussikoondise veerem koosneb kahjuks veel 53 protsendi ulatuses “Ikarus”-tüüpi bussidest, mille
keskmine vanus on üle 10 aasta. Viimased uued “Ikarus”-tüüpi bussid saime 1989. aastal. Neil
bussidel puudub, erinevalt uutest Tartus valmistatud “Scania”-bussidest ning kasutatud “Volvodest” ja
“Scaniatest”, kerede soojustus. Välissein on plekist, sisesein papist ja vahel pole midagi. Oleme
paigaldanud täiendavalt “Ikaruste” salongidesse radiaatoreid, kuid kuna igas peatuses käivad uksed
kinni ja lahti ning kered sooja ei pea, on neis bussides normaalse sisetemperatuuri tagamine võimatu.
Mis puutub kummidesse, siis meie bussid läbivad kaks korda aastas tehnoülevaatuse, kus
kontrollitakse kõige rangemalt kummiprotektori vastavust nõuetele.
Siinkohal pean vajalikuks nimetada, et linnaliini bussid ei olegi ette nähtud enda lumehangedest
läbivedamiseks, nagu kirja autor nimetab, vaid mööda siledat teed sõitmiseks. Igaüks peaks ikka ise
oma tööd korralikult tegema, lumekoristuse eest vastutajad samuti.
Ka on tõsi, et “Ikaruste” mootorid on tõesti nõrgemad kui “Volvodel” ja “Scaniatel” ning kui veel lisada
see, et bussides on üldse rohkem rahvast, kui see ehk oleks normaalne (täituvus on endiselt 8
in/m2-le), ei olegi imestada, et “Ikarusel” “võhma” ei jätku. See on ka põhjus, miks me enam
“Ika-rus”-busse juurde ei muretse.
OÜ Green Oval
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kristjan (+372)5010599
Land Rover'iga nakatatud ja mudas müttamas aastast 1996!