10-04-2005, 14:48 PM
ints Kirjutas:Tekkise selline küsimus vanu \"Za Ruljom\"e uurides.Nimelt 1971.a.nov. numbris räägitakse et Iževski aototehase ja NAMI spetsialistide kollektiv on välja töötand ja andnud katsetamiseks automaatkäigukast moskvich 412-le.Kas katsetustest midagi seeritootmise ka jõudis jääb arusaamatuks sest 1973.a.juuli numbris on taas pikk artikkel üle kahe lk automaatkasti tööpõhimõttest ja artikkli lõpus sammuti märkkus et atm kasti katsetatakse m-412-ne peal.Automaatkastist ei tea ma midagi,aga kui uskuda vanu \"Za Ruljomme\" siis 412 oli mõneti õnnetu auto ses suhtes,et päris oma käigukasti see auto kunagi ei saanudki.Oli ta küll konstrueeritud ja katsetatud, kuid Omski masinatehas ei suutnud paarikümne aasta jooksul selle tootmist käivitada.Väidetavalt võimsuse puudumise tõttu.Nii veeresidki 2140 Moskvas ja 412 Izevskis kuni oma aja lõpuni käigukastiga mis põhines tegelikult 407 kastil.Tõsi,tugevdatuna ja moderniseerituna,aga asja see tegelikult ei muutnud.
Kas need kastid kunagi ka tootmisse jõudsid ja kui kas siis ainult export seeriatele paigaldati või jäidki ainult katsetusteks???
Tervitades,Flanagan