12-04-2005, 20:39 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 12-04-2005, 20:50 PM ja muutjaks oli denis23.)
Muide üks päris ZIL ENSV-s siiski oli. ZIL-117, tuli Moskvast juba kasutatuna, sõitis sellega Eesti KGB asepealik kindral Kortelainen. Ise olin seda näinud Mustamäel aastal 1987.
Musta värvi, autojuht ees.
Minu tuttav töötas KGB garaazis autojuhina. Kaheksakümmendate lõpus seda kanti maha, siis ühtegi detaili ei lastnud maha kruvida autost, isegi elektriantenni, auto pidi kas täiskomplektne olla või täiskomplektne hävitusele minna. Ühe sõnaga, auto saadeti Moskvasse. Ma muidugi kahtlen selles et auto hävitati, kuna 30-st ZIL 117 st mis üldse tehti on minu teada eksisteerivad päris paljud.
Muide, millegi pärast arvan et just see auto oli see mis lideeris Gorbachevi korteezi ning kuna sellel ka ilusti olid Eesti numbrid peal, siis hakkasid levima jutud sellest kuidas üks Gorbachevi ZIL oli Eestisse jäänud. Ja see et ZIL 117 oli Eesti KGB kasutusel see on ka 100% kindel.
Ka auto omanik on see vastus miks see auto jäljetult kadus.
See sama tuttav autojuht rääkis mulle sellest et KGB autod enamuses olid mitme dokumentidega ja numbriplaatide komplektiga. Näiteks kreemi värvi GAZ 2402 numbriga 1602EAM oli vahepeal ka рXXXXEA või kXXXXEA ja nii edasi, ainult et autotelefon esiistmete vahel oli vist veidi ebatavaline eraauto jaoks.
Ja tavaline tolleaja CCCP riigijuhi saaterivi nägi välja reeglina järgmiselt:
GAI Lada või Volga
Musta värvi Volga vilkur katuse peal
6 ZILi
ZIL Junost mikrobuss või universaalkerega ZIL või \"Skorpion\" tüüpi ZIL või universaalkerega Tchaika sideapparatuuriga
teised saateautod
Seda pilti olen näinud 3 korda, 1986 aastal Moskvas Tchehhi kompartei liidri visiidil, 1988 Tallinnas Tchebrikovi ja Gorbachevi visiitidel.
Sama moodi millal 1986 aastal Georg Ots tuli Rejkjävikust tippkohtumisest, veeresid tema seest 9 ZILi, kõikidel MOC numbrid peal
Küll oli huvitav vaadata autot numbriga 00-01 MOC
Musta värvi, autojuht ees.
Minu tuttav töötas KGB garaazis autojuhina. Kaheksakümmendate lõpus seda kanti maha, siis ühtegi detaili ei lastnud maha kruvida autost, isegi elektriantenni, auto pidi kas täiskomplektne olla või täiskomplektne hävitusele minna. Ühe sõnaga, auto saadeti Moskvasse. Ma muidugi kahtlen selles et auto hävitati, kuna 30-st ZIL 117 st mis üldse tehti on minu teada eksisteerivad päris paljud.
Muide, millegi pärast arvan et just see auto oli see mis lideeris Gorbachevi korteezi ning kuna sellel ka ilusti olid Eesti numbrid peal, siis hakkasid levima jutud sellest kuidas üks Gorbachevi ZIL oli Eestisse jäänud. Ja see et ZIL 117 oli Eesti KGB kasutusel see on ka 100% kindel.
Ka auto omanik on see vastus miks see auto jäljetult kadus.
See sama tuttav autojuht rääkis mulle sellest et KGB autod enamuses olid mitme dokumentidega ja numbriplaatide komplektiga. Näiteks kreemi värvi GAZ 2402 numbriga 1602EAM oli vahepeal ka рXXXXEA või kXXXXEA ja nii edasi, ainult et autotelefon esiistmete vahel oli vist veidi ebatavaline eraauto jaoks.
Ja tavaline tolleaja CCCP riigijuhi saaterivi nägi välja reeglina järgmiselt:
GAI Lada või Volga
Musta värvi Volga vilkur katuse peal
6 ZILi
ZIL Junost mikrobuss või universaalkerega ZIL või \"Skorpion\" tüüpi ZIL või universaalkerega Tchaika sideapparatuuriga
teised saateautod
Seda pilti olen näinud 3 korda, 1986 aastal Moskvas Tchehhi kompartei liidri visiidil, 1988 Tallinnas Tchebrikovi ja Gorbachevi visiitidel.
Sama moodi millal 1986 aastal Georg Ots tuli Rejkjävikust tippkohtumisest, veeresid tema seest 9 ZILi, kõikidel MOC numbrid peal
Küll oli huvitav vaadata autot numbriga 00-01 MOC
Dodge WC52 1943; Buick Century Riviera 2D 1955; Volga M21i 1960; Cadillac Fleetwood Brougham 1967; Jensen Interceptor MK1 1967, Rover P5B Saloon 1973; Mercedes 280S W116 1977, Volga GAZ-24 V6 Konela 1976
Autod ja blogi.