19-04-2005, 22:45 PM
valdo Kirjutas:sass Kirjutas:valdo Kirjutas:Loomulikult mitte. Ainult 51-l oli AA pärandina tagurpidikäigu riiv, hilisematel (52-53) seda pudinat enam ei olnud.Selle koha peal paneb lugupeetud Valdo puusse.Mitte küll palju,aga natukene.Nimelt oli selline käigukang kindlasti nendel GAZ 52 mudelitel,mis kasutasid 51 käigukasti ja suurem osa oligi 51 käigukastiga
OK, väijendasin end veidi valesti 52 osas.
Täpsustaksin - olemas olid nii 51 kast (sünkrodeta ja tagurkäigu lukustusriiviga) kui ka 53 kast (sünkrodega ja ilma riivita). 52 kasti kui sellist olemas ei olnud, neile paigaldati kas 51 või 53 kast. Enamjaolt olen näinud 52-de peal siiski 53 kaste. Erandiks olid kindlasti 93 kallurkasti sarnase kastiga Saranski kallurid (millel oli kogu 51 šassii, sh kiigedega vedrud) + veel mõningad autod.
Usun, et nende 52-de enamik, mis tehases komplekteeriti 51 kastidega, omasid ka 51 šassiid ehk siis keskelt poolitatavat tagasilda ja kiigedega vedrusid. Üks selline on Järva-Jaani varjupaigas, üht sellist nägin eelmisel nädalal Tallinnas sõitmas ja üht sellist nädal tagasi Tartu lähedal vuramas (poldki ammu 51 \"jouajoua\" kastihäält kuulnud)
Ülilühikese baasiga (kallurid) ja lühikes baasiga 52-d (madel 52-04, tentfurgoon 52-05) varustati tehastes 51 kastiga ja need masinad olid levinuimad, kui pika baasiga 52-01 (furgoonid ja muu pealisehitus) ja 52-03 (madel), millel 53 kast. Ka väljus tehasest 80ndate teisest poolest enamus Gaz-ide mudeleist juba mittepoolitavate sildadega.
80ndatel toimus ka 53-l taandareng: hilise mudeli 53-12 käigukastis sünkronisaatoreid enam ei kasutatud ja vajas käigu vahetamisel topeltsidurdust.