02-05-2005, 11:01 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-05-2005, 11:02 AM ja muutjaks oli valdo.)
leek Kirjutas:üks asi oli ürituselt puudu-nimelt kuusakoski veok,sest 75prossa rauast mis laadal,oli tegelikult vanaraud!
Ei tahaks tegelikult nõustuda.
Jah, palju plekiosi oli märgatavate roostekahjustustega ning palju käiguosa juppe silmnähtavalt piirkulunud/katki. Ehk siis oma aja ära füüsiliselt ära elanud.
Samas... iga tõsine restauraator teab, et ka roostest puretud plekist saab suure töö tulemusena (relakas, keevitus, roostesurm, pahtel, värv) enamjuhtudel taas asja teha. Tavaliselt on see ka veidi kergem, kui uuest plekitükist replika tegemine - kasvõi saab osa kolmemõõtmelisi \"kumeraid\" osi alles jätta, mitte valmistamine kodustes tingimustes või väikeses töökojas on väga raske.
Käiguosaga sama lugu. Piirkulunud detaili teevad \"kuldsed käed\" tihti veel ekspluatatsioonikõlbulikuks ja see on ka veidi odavam kui uuest metallikamakast replika tegemine. Võtke lahti nt 1950ndate aastate raamat \"Autode remont\" (Rokk). Sellest suure osa hõlmab jutt igasuguste pealekeevitamiste, freesimiste, treimiste, remontmõõtude jms kohta.
Vana asja taastamine ei ole ju mitte lego klotsidest asja kokkuladumine. Lõpuks on ladumine küll jah, aga sellele eelneb detailide sobitamine/remont/kohendamine/uute tegemine.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18
