muruka mootor
#4

aga samas on ju siduri konstrui olemas - paljud muruniidukid on veoga, mida saab vajadusel ju lahutada. seal asi lahendatud lihtsa rihmaga - vedu taga = rihm pingul, vedu maas = rihm lõtv VÕI mingi ratas vahel, mis rihma võllist eemale lükkab Smile mingil liikuval agregaadil saaks seda ju samamoodi lahendada. nii on asi lahendatud ka suurematel murutraktoritel. ja sellise rihma saab igaüks ise vastavalt oma vajadustele valmis vesta. näiteks pesumasinalt saab rihma.

ise ehitasin kunagi enda muruniiduki neljarattaveoliseks. ainus jama oli see, et raskemates oludes kippus libisema see \"rihmsidur\" ning siis pidi abijõudu rakendama. kuid rihm oli tookord juba vana ning mitte kõige paremas pinges. kuid nelivedu muutis üldiselt niitmise ilma diferentsiaalita üsna raskeks ning rikkus muru -> sisekurvi rattad kippusid kaapima.

sõber pani kunagi kaks mootorit korraga ühele niidukile: üks vedas rattaid (diferentsiaalidega nelivedu ketiga ehk siis mitte mingit ülekandest tulenevat libisemist) ning teine vedas tera. ja \"sidurit\" üldse polnudki - sai käima lükata. ülekanne ühelt mootorilt ratastele sai aga natuke liiga äkiline. ükskord niitsin sellega puude alt ning kui suur oks rataste mootori gaasi peale tõmbas, laskis niiduk jalga (tavaliselt toimus vedu üsna madalatel pööretel nii et just napilt jaksas taga kõndida). igatahes jooksuga järgi ei jõudnud ning niiduki teekond lõppes 60 m kaugusel ojas. sel õhtul läks ta niidukitemaale tagasi ja rohkem eksperimente me teinud ei ole ...

diferentsiaalid sai ta kahelt vanalt veoga masinalt, mootorid ka samast allikast. igatahes fun masin oli, kuigi üsna ebapraktiline

Facebook @accelerista
Instagram @accelerista
www.accelerista.com
Vasta


Sõnumeid selles teemas
muruka mootor - Autor: kymco - 10-05-2005, 21:32 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne