18-05-2005, 22:11 PM
Puht teoreetiliselt lähenedes on isand Piiburil tegelikult õigus. Bensiini oktaaniarv näitab ju vaid bensiini detonatsioonikindlust, ehk seda, et küttesegu on võimalik rohkem kokku suruda, ilma, et tekiks iseensliku plahvatust - detonatsiooni. No kaudselt võib öelda jah, et kõrgema oktaaniarvuga bensiin nagu põleks aeglasemalt madala surveastmega mootorites, aga tegelikult on ikkagi point selles, et küttesegu ei suruta piisavalt kokku, ehk maksimaalse energia eraldamiseks ei teki õigeid tingimusi.
Pead selle plii teema kohapealt panti panna ei tahaks, aga mälusopis oleks nagu peidus, et pliid kasutati mitte määrimiseks ja tahma tekitamiseks (klappide/klapipesade tihendamiseks) vaid pigem oktaaniarvu tõstmiseks (loe: detonatsioonikindluse tõstmiseks, et vanaaja bensiin oleks rohkem tänapäevase 95 sarnane). Need jutud, kus mingid klapid ära põlevad ja mingid mootorid ei käivitu pole küll bensiini süü, pigem on tegemist lihtsalt mitte töökorras mootoritega. Kui te kujutate ette, kuidas silindris üks töötakt käib, siis saate isegi aru, et ka madalaoktaanilise bensiiniga on võimalik klapid \"ära põletada\" ja süüdi pole siin mitte bensiin, vaid vale reguleering. Resümee: ilmselt oleks mõistlik tänapäevaste bensiinide kasutamiseks surveastet tõsta, aga ei juhtu ka niisama midagi, kui õigesti reguleerida.
Pead selle plii teema kohapealt panti panna ei tahaks, aga mälusopis oleks nagu peidus, et pliid kasutati mitte määrimiseks ja tahma tekitamiseks (klappide/klapipesade tihendamiseks) vaid pigem oktaaniarvu tõstmiseks (loe: detonatsioonikindluse tõstmiseks, et vanaaja bensiin oleks rohkem tänapäevase 95 sarnane). Need jutud, kus mingid klapid ära põlevad ja mingid mootorid ei käivitu pole küll bensiini süü, pigem on tegemist lihtsalt mitte töökorras mootoritega. Kui te kujutate ette, kuidas silindris üks töötakt käib, siis saate isegi aru, et ka madalaoktaanilise bensiiniga on võimalik klapid \"ära põletada\" ja süüdi pole siin mitte bensiin, vaid vale reguleering. Resümee: ilmselt oleks mõistlik tänapäevaste bensiinide kasutamiseks surveastet tõsta, aga ei juhtu ka niisama midagi, kui õigesti reguleerida.