20-05-2005, 08:34 AM
Mõned aastad tagasi kui müüdi rohkelt solkbensiini, siis venisid aknaga karburaatoritel aknad ka kumeraks. Bensiin sisaldas valel hetkel ja vale temperatuuriga põlevaid ja rohkelt lahustavaid aineid. Seega võis olla klappide põlemine, küünalde tahmumine ja teised kahjustused põlemiskambris ja toitesüsteemis tingitud ebakvaliteetsest kütusest. Vahel sulasid ka toitesüsteemi kummivoolikud kokku.
Seega korraliku kompressiooniga ja täpselt reguleeritud mootori klappide riknemise korral tuleks pöörduda \"tarbijakaitsesse\" kaebusega kütuse kvaliteedi osas. Tuntud jaamades hetkel müügiloleva 95 tarbimise järel tekkivate kahjustuste osas kaldun mina süüdistama ikkagi vale reguleeringut, mitte et mõni kütuse firma mulle selle jutu eest maksaks.
Kui elementaarsel karburaatormootoril läheb tuli sisse- või väljalaske kollektorisse, siis on tegu klappide või süütehetke vale reguleeringuga. Kvaliteetselt põleva 95 paaki valamise järel ei saa öelda, et süüdet tuleb seada varasemaks või hilisemaks, pigem tuleb seada süüde täpsemaks. 76 kasutamise ajal võis süütamise hetk olla märksa ebatäpsem, ju mingil hetkel ikka plahvatas.
Mina igastahes soovitan kasutada kõikjal 95 oktaanarvulist bensiini. 95 peale üle minnes pole mingit vajadust olnud enam mootoreid puhastamiseks või remontimiseks lahti võtta, ka vanu püstklappidega mootoreid. Alustades K-750-st ja lõpetades ZIL 157-ga joovad kõik 95-te.
Seega korraliku kompressiooniga ja täpselt reguleeritud mootori klappide riknemise korral tuleks pöörduda \"tarbijakaitsesse\" kaebusega kütuse kvaliteedi osas. Tuntud jaamades hetkel müügiloleva 95 tarbimise järel tekkivate kahjustuste osas kaldun mina süüdistama ikkagi vale reguleeringut, mitte et mõni kütuse firma mulle selle jutu eest maksaks.
Kui elementaarsel karburaatormootoril läheb tuli sisse- või väljalaske kollektorisse, siis on tegu klappide või süütehetke vale reguleeringuga. Kvaliteetselt põleva 95 paaki valamise järel ei saa öelda, et süüdet tuleb seada varasemaks või hilisemaks, pigem tuleb seada süüde täpsemaks. 76 kasutamise ajal võis süütamise hetk olla märksa ebatäpsem, ju mingil hetkel ikka plahvatas.
Mina igastahes soovitan kasutada kõikjal 95 oktaanarvulist bensiini. 95 peale üle minnes pole mingit vajadust olnud enam mootoreid puhastamiseks või remontimiseks lahti võtta, ka vanu püstklappidega mootoreid. Alustades K-750-st ja lõpetades ZIL 157-ga joovad kõik 95-te.
Tõnu Piibur
5116265