IZ JUITER2 69a.pildid
#20

tactic Kirjutas:korvi põhi mäda, läheb lappimisse. mäletan veel, et sadul originaalis oli punase nahaga.
korvi gabariit esimene on asendatud mingi traktori omaga, spidomeetri seier lahti, sumbutid kolisevad ja tahaksid tihendeid (silindri küljes), tagaratta kodarad on pehmed (eks vist korv õhus sõitmisest) ja süütevõtit pole, pisut roostene ja paberid on vanad. korvi tagaosas miski pakiraami moodi asi ka.
tagapidur kah olematu.

kui keegi oskab nõu anda, kuidas kõige lihtsam neid vigu parandada, siis kuulaks-loeks hea meelega.

\"Mädad\" korvi põhjatükid saab välja lõigata ja MIG keevitusega uued plekid asemele panna. Pluss käiamine-krunt-pahtel-lihv-värv.

Gabariittuli tuleb uus otsida (neid veel leiab, see üsna uus aparaat)

Spidomeetri soovitan lahti võtta. Kui seier võlli otsast lahti, pane tagasi. Kui murdunud, soovitan hankida hävinud skaalaga doonorspido ja sealt võtta mehhanismi võll (või kogu mehhanism). Venelase spidomehhanismid olid 1950-70ndatel üsna unifitseeritud, sh nii mootorrataste kui ka autode lõikes. Olen neid tükkidena ringi lapanud.

Summutid võta lahti, tee kolisevad detailid kindlaks, kinnita ära. Leegitorude ja silindri ühenduskohtadesse pane asbestnööri.

Tagaratta kodarad pane nädalaks-kahe MoS2ga likku (mõlemalt poolt, st rehv tuleb eemaldada), seejärel proovi niplid spetsiaalse tugevdastud kodaravõtme abil liikuma saada. Kui ei õnnestu, siis need kodarad asenda. Lõpuks pinguta kõik kodarad ära ja aja ratas nende abil sirgeks.

Rooste saab eemaldada liivapritsi või relaka otsa käiva terasharjaga (jämedad kiud, profi oma). Millele peab järgnema uus krunt/värv. Seda tööd ette võttes on mõistlik teha kogu ratas korraga ja võtta kõik värvitud osad täiesti \"paljaks\". Ning uuendada kogu ratta värvkate.

Süütevõtmeid peaks leiduma siin ja seal, need standardsed. Kui ei leia, saab üsna lihtsalt lehtterasest ka ise valmistada.

Tagapidur võta lahti ja tee kindlaks kas see ei tööta mehhanismi reguleerimatuse/purunemise või klotside liigse kulumise tõttu. Esimesel juhul tuleb asi kokku panna ja reguleerida/purunenud detailid asendada, teisel juhul hankida uued klotsid või klotsid friktsioonkatted.

Puuduvad paberid saab ARKis vanal sõidukil reeglina taastada, st aparaat uuesti arvele võtta. Sellest on siin foorumis palju juttu olnud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembri lõpuni avatud L.P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
IZ JUITER2 69a.pildid - Autor: mesimark - 01-03-2005, 13:51 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne