\'88 Izh Planeta 5 - JyrkaEE
#1

Kuna õnnestus oma vana \'64 aasta Planeta maha müüa, ostustasin osta Planeta 5 ja seda mitmel põhjusel:
1) rohkem võimsust
2) 12 volti
3) moodsam välimus
4) juppe rohkem saadaval
5) vaheldus

Tõin/sõitsin ta koju kusagilt Kiltsi alevi juurest. Esimene sõit oli väga lahe, kõik töötas väga kenasti ja suutsin autodelgi maanteel vabalt kannul püsida. Paraku just koju jõudes hakkasid esimesed vead ilmnema/tekkima. Juba algusest peale tundus tõmme kuidagi tuim olevat. Tagasiteel sain aru, et sidur libiseb. Vahepeal käisin näitasin elukaaslasele oma imelist ostu ja käisime tsipa ka päikeseloojangu taustal sõitmas. Paraku juhtus see, mida vabsee oodata ei osanud- sidurilink murdus. Sai siis tsipa ilma sidurita käike vahetada endale sisendades, et izhidel on kõvad käigukastid, peab vastu küll. Samuti oli kahtlane see, et kahekesti ei vedanud tsikkel enam üldsegi hästi. Jõnksutas ja hiljem hakkas ka vahele jätma ning karpasse tagasi lööma. Läksin siis õhtuks koju ja hakkasin mootorit lammutama. Ei tea, mille pärast, aga mõttesse tuli kohe siduriketaste vahetamine (kuna sidur ju libises ja minekut polnud). Kuna need olid mul varuosadena olemas, hakkasingi õhtul tsiklit kohe laiali kiskuma. Ajutiseks lahenduseks olin sunnitud sidurilingiks kasutama oma mopiaegadest allesjäänud Delta linki, mis sinna enam-vähem ka istus. Olles tekitanud garaazhi põrnandale juba päris suure segaduse, taipasin, et tegelikult oleks olnud vaja vaid trossi tsipa lõdvemaks lasta. Aga no asja hea külg see, et vahetatud sai kaks siduriketast, millel paar ranti maas. Eemaldasin igaks juhuks ka silindri ning vaatasin kolvi ja rõngad üle. Kahtlustasin, et kolb on tagurpidi sees, kuna käies tegi mootor kahina häält. Samas aga oli kolb õigetpidi sees ning midagi ette heita silindri sisemuses asuvate detailide kohta polnud. Vahepeal käis veel kodanik Raigogi mu tegemisi uurimas ning tarvilikku nõu andmas. Viskasin silindri peale tagasi. Lõpuks jõudsin keskööks tuppa ning hommikul üsna vara jätkasin. Panin siduripoolse kaane peale, käimalöömisvända tihendi asetasin samuti paika, mida enne polnudki. Siis saigi tsikli jälle kokku tagasi. Läksin siis välja sidurit katsetama, kui selgus, et asi ei taha üldse mootorit käigukastist lahutada. Ega siis midagi- lasin õli välja, kiskusin kaane lahti, keerasin sidurikorvi mutreid tsipa lõdvemaks, hermeetik uuesti vahele, kaan kinni ning mõne aja pärast õli sisse tagasi. Okei, siis sai juba käivitama asuda. Aga võta näpust- endisest matsupillist polnud mitte midagi järel. Ei käivitu ja kõik. Võtsin siis jälle tsikli laiali, et igaks juhuks süütepooli uurida. Vaatasin, et +klemmile tuleb vool kenasti peale. Mõtlesin ja mõtlesin, et äkki otsiks kusagilt uue süütepooli ja tänaseks lõpetaks, kuni täiesti juhuslikult juhtmetega susides avastasin, et -juhe seest murdunud. Siis süda rõkkas. Ühendasin selle uuesti ning ilus sinine säde jälle olemas ning peale paagi ja istme tagasi panemist jälle mootor töötas. Garaazhist välja kohe sõitma- 1. ja 2. käiguga oioi kui lahe minek võrreldes Planeta 1ga. Võtsin siis kohe suuna jällegi naise juurde, kuid teepeal andis jälle tunda jõnksutamist ning 4nda käiguga kiirendades kuuldusid jällegi paugud karbussi. Veel hullem oli jällegi kahekesti sõites.
Ise nüüd arvan, et lähen hommikul segu rikkamaks tegema ning süüdetki ehk varajasemaks keerama, kuna tagasilöögid karbussi peaksid ju tähendama lahjat segu.

Üsna pikk jutt tuli. Ehk ka segane, kuna kell on ka juba julmalt palju.


Mõned pildid ka, mis said kiiruga tehtud- http://www.pilt.ee/view/452806/

Pots ja postivahe.


Vasta


Sõnumeid selles teemas
\'88 Izh Planeta 5 - JyrkaEE - Autor: JyrkaEE - 09-06-2005, 00:31 AM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne