20-06-2005, 13:00 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 20-06-2005, 13:01 PM ja muutjaks oli valdo.)
karukoobaz Kirjutas:kas nende vändaotsa laagrite vahetamine ajab võlli tasakaalust välja?w
a jaa mootori pean maha lappama jh?
a kas siish on yldse mõtet seda laiali lammutada, et naq kas nende juppide vahetusega ma ise akkama ei saagi?w
kui ei siish kust saaks abi?ja palju see(abi) maksta ´võib?
Väntvõllilaagrite (Sinu sõnade kohaselt- vändaotsalaagrite) vahetamine ei mõjuta väntvõlli tasakaalustatust, kuna võlli Sa ju lahti ei võta. Tõmmitsa olemasolul saab seda teha ka üsna \"põlve otsas\", st vähese sisseseadega töökojas.
Taskaaalustamine ja paras \"mängimine\" puudutab kepsulaagrit, mille vahetamiseks/remondiks tuleb väntvõll lahti võtta. Seda saab teha suure jõuga pressi all. Ja vaat seal on vaja tasakaalustamist, sest väiksemgi nihe kokkupanekul rikub nii väntvõlli samatelgsuse kui ka põhjustab kepsu laperdamist (ja lõhub ülikiirelt kogu mootori). Selleks on vaja üldjuhul inikaatorkelladega pinke ning seda niisama põlve otsas enam ei tee.
Mina soovitaksin vänt välja võtta ja vahetada vändalaagrid (304, 3x205) miskite kvaliteetsemate Lääne omade vastu. Ja katsuda üle kepsulaagrid ning veenduda, et sõrm kepsu sees ei loksu. Kui kolin jääb püsima hoolimata leidmata käega tunnetatavatest loksudest, siis on 99,9% kepsu alumine laager ja ootab ees kas vända remont + tasakaalustamine või siis väntvõlli vahetus.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme septembris avatud L,P 11-18