Jalgratta idee
#11

Martti Kirjutas:Ühte erilisemat nägin Sajandisõidu piltidel(Valdo oma). Tekkis mõte selline ise ehitada, umbes pool päeva tagasi tekkis sisse selline kuri plaan oma varudest(maal ja kodus)selline kokku ehitada(keevitada jne).

[...]

...mulle tundub et praktilisem on kasutada \"naisteka\" raami, siis ei ole nii suurt ronimist koguaeg.
Ootan igasuguseid pilte, ka ise tehtud \"relvadest!\"

Põhimõtteliselt saab ise ehitada, panen kirja olulisemad momendid. Laanbergi tehas oli ka ju vaid suur \"värkstuba\", ei enamat.

1. Naisteka raami ei saa kasutada. Tuleb keevitada/joota spetsiaalne pikk raam, millel kaks horisontaalset toru kasti alla jooksevad ja seal tavalise jalgratta kahvlilaagritoruga lõpevad. Minu piltidelt peaks asi näha olema. Kasutada saab suvalisest rattaraamist tagumist kolmnurka, muu tuleb ise teha.

2. Kusagilt tuleb hankida lehtvedrud (ühest otsast kiigedega). Olen vanades taludes näinud vedelemas käsikärusid, mille umbes samasugused vedrud all, sealt saab neid kasutada. Seidla vanakraamilaadal pakkus sel aastal üks kodanik säärast kahest lehtvedrust/otstest/kiigedest kuuluvat komplekti 200 kr eest. Kui sepatööd tunned või tuttav sepp olemas, saab otsad ehk ka ise teha, aga siis on kusagilt vaja ikkagi saada vedrulehti (Laanbergi omal on pakk 3 lehest). Sõiduauto omad on liig suured/jäigad. Miski kaariku/vedruvakri lehed võivad sobivat, kui kuskilt neid leida on.

3. Komplekti kuulub spetsiaalne keskelt \"jõnksuga\" nelikantterasest esivõll (vt fotod). Jälle oleks vaja tuttavat seppa! Ja siis peenkeermelõikajat, et otstesse jalgratta keskjooksu laagrikoonusele sobiv keere peale lõigata.

4. Esirataste rummude valmistamiseks on vaja jalgratta keskjooksu kausse mahutavat toru, sellele vaja keevitada kaks äärikut kodarate jaoks ja siis äärikutele puurida augud sisse kodarate jaoks.

5. On vaja valmistada puust kast (maitse asi, kas kinnine, lahtine või reelinguga; vanasti liikusid kõik need variandid siinsetel teedel).

6. On vaja torust painutada käsipuu. Laanbergi omal on turu otsad lapikuks tehtud ka ja lähevad vedrukinnituste poltide alla.

7. Edasine on peenemad pulgad (vedrukammitsad, porilauad, porilauakinnitused) ning kokkumonteerimine/värvimine.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Jalgratta idee - Autor: Martti - 12-07-2005, 21:58 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne