Vold. Laanbergi tehase kolmerattaline kaubaveojalgratas (1940.a. algus)
#10

North Kirjutas:Tekkis selline küsimus, et mis valemiga need tuled särama hakkavad.

Minu kolmerattalise leistangile on paigaldet 1930ndate lõpu patareilamp. Sisse käis lapikpatarei ning seda sai lülitada lülitist kas kaug- või lähitule peale (sees oli kaks pirni). Tegemist on täiesti uue varuosaga (algne värv ja kroom), mis on 1940. aastal Joh. Freibachi kaupluse natsionaliseerimisel kõrvale pandud ja aastakümnete jooksul mitmete vanatehnikahuviliste kaudu minuni jõudnud.

Sellised patareilambid paigaldati 1930ndatel tavalistele jalgrastastele dünamo- ja karbiidilampide kõrval. Panin selle kolmerattalisele külge seepärast, st sinna on väga raske külge panna karbiidlampi (puudub tollele ajale standardne lambiklamber) ning ka dünamolampi (tuleb ehitada esiratta kõrvale eraldi dünamokinnitus). Usun väga, et kui keegi 1930ndate lõpul kolmerattalisele lambi ette pani - st pimedas oli vaja sõita - siis oli see monteerimismugavuse tõttu patareilamp.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne