01-08-2005, 15:36 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 01-08-2005, 15:40 PM ja muutjaks oli Volli.)
valdo Kirjutas:Põhimõtteliselt on Teil mõlemil õigus, kui vaadata rongide sünniaastaid, siis nii 6002 ja 6003, kui ka 1293 ning 1294 on valmistatud 1982.a. (igaks-juhuks kontrollin õhtul andmeid, praegu panen peast), 6001 kui esimene katseeksemplar valmis 1976.a. Aga tehnika poolest on ER12-d muidugi samm edasi võrreldes ER2-dega.Regardman Kirjutas:Kõige uuemad on ER2-1293 ja 1294.
Nüüd ei saa mina aru. Mäletan kindlalt, et 1980. aasta paiku (paar aastat varem või hiljem) ilmusid SR3de ja ER1/ER2de kõrvale ER12-ned 6001-6003. Mäletan, et eripäraks oli neil väga sujuv paigaltvõtt, millege kaasnes teatud undav heli. Muudel rongidel ei ole ma seda täheldanud, need võtsid paigast üsna järsku ja jõnksuga ning vaid peaülekande jõrina ja tavalise alalisvoolumootori undamise saatel. Ehk siis selgelt oli tunda, et tehnika poolest olid nad ER1/ER2-dest üle ehk moodsamad. Tagantjärele elektrotehnikat teadvana võin oletada, et seda undavat heli tegi tõenäoliselt türistorajam vms, sest see käitub sarnaselt.
Seepärast ma ka arvasin, et need 6001-6003 olid uusimad. Või ma eksin - kui, siis kus?
Samas, kui arvestada seda, et viimased terved 6-vagunilised koosseisud, mis Eestisse (Läti raudteelt, juba pruugituna, meie 81 ja 82 asemele) tulid, olid just 1293 ja 1294, seega niipidi võttes ju ka justkui uusimad
