In memoriam: ER1 elektrirongid :(
#68

EdR Kirjutas:Eesti Põlevkivile läksid elektrivagunid:
ER1-15-03 (müüdud 01.09.1992a.) ...

Ma mäletan, et umbes sel ajal (1990ndate algus) hakati ER1 vaguneid moderniseerima BLRTs (Umeksis) ja minuteada läbisid sellise uuenduskuuri kõik Elektriraudtee kasutusel olevad vagunid. Sh ka sel kevadsuvel Kuusakoskis puruksjäratud isendid (kiikasin Kuusakoski väravas neile sisse).

Huvitav oleks teada, kas Ida-Virumaal kurseerivad uuendamata ehk siis vana algupärase ER1 sisuga vagunid. Kui on, siis oleks vägagi vajalik need piltidele jäädvustada.

Minu vana pea nagu mäletaks, et uuenduste käigus tehti ER1de sisemuses järgmised muudatused:

a) Asendati seinal olev värvitud linkrust (reljeefne tapeet) läikiva laminaadiga.

b) Asendati seinal olevad puitliistud metall-liistudega (liistud olid akende ülaservades, sealt kõrgemale linkrust ei ulatunud).

c) Asendati dermatiiniga kaetud poolpehmed istmed (iga istekoht ja seljatugi oli muide eraldiseisev õhukese polstriga ruudukene) lakitud puitistmetega.

d) Asendati alumiiniumisulamist istmekäepidemed mustaks värvitud teraskäepidemetega.

e) Asendati puitaknad alumiiniumakendega. Algsetel akendel olid eraldi teise kihi ehk talveraamid, mis oli kogu akna suurused ega polnud avatavad. Suveks võeti need eest üldse ära ning siis ühekordsete akende olekus sai üles lahti lükata välimise klaasi raami ülaosa.

f) Asendati seintega paralleelsete metalltorudega pakiriiulid stantsitud plekist riiulitega.

Usun, et mu mälu mind ER1 algse interjööri osas ei petnud. Igatahes Umeksi ümberehituste käigus tehti ER1 salongid üsna sarnasteks nendega, mis olid mulle tuttavad juba ER12-600X rongidest (v.a. istmed).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 3 külali(st)ne