02-08-2005, 19:06 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 02-08-2005, 19:23 PM ja muutjaks oli martinmannik.)
Arvestades, et ühe sillatala (õigem oleks vist öelda silde) pikkus on kusagil 30 (+/- 5) meetrit, nagu see Sõpruse ja Ringtee viadukti puhul on, tundub kandejõud 30 tonni kuidagi vähe - üks korralik rekka kaalub juba 25 tonni. Pealegi on sillal ju kaks sõidurada.
Nii palju kui mina tean, valmistatakse sillatalad pingbetoonist, mis peaks võimaldama märksa suuremat kandejõudu - miks mitte 70-80 tonni sillatala kohta.
Ning on fakt, et arvutuslik kandejõud näitab vaid seda, millisele koormusele on sild konstrueeritud. Reaalse varinguni on sealt veel jupp maad - tõneäoliselt ei juhtu veel midagi ka topeltkoormuse juures.
Ja veidi OT: terane vaataja märkab, et Emajõe kohal on Sõpruse viadukti talad pikemad ja paksemad - vastasel korral oleks sillapost sattunud keset jõge ning nullinud laevaliikluse. Analoogset lahendust taheti ka Anne kanali kohale, aga nagu tollele ajale omane, olid pikad talad defitsiitkaup. Õnnetu juhuse läbi sattus post täpselt keset kanalit ning seetõttu ongi Anne kanal (algselt planeeritud sõudekanaliks) senini lõpetamata - tuletagem meelde, et plaani teostudes ulatunuks kanal üle luha kuni Ihasteni välja.
Nii palju kui mina tean, valmistatakse sillatalad pingbetoonist, mis peaks võimaldama märksa suuremat kandejõudu - miks mitte 70-80 tonni sillatala kohta.
Ning on fakt, et arvutuslik kandejõud näitab vaid seda, millisele koormusele on sild konstrueeritud. Reaalse varinguni on sealt veel jupp maad - tõneäoliselt ei juhtu veel midagi ka topeltkoormuse juures.
Ja veidi OT: terane vaataja märkab, et Emajõe kohal on Sõpruse viadukti talad pikemad ja paksemad - vastasel korral oleks sillapost sattunud keset jõge ning nullinud laevaliikluse. Analoogset lahendust taheti ka Anne kanali kohale, aga nagu tollele ajale omane, olid pikad talad defitsiitkaup. Õnnetu juhuse läbi sattus post täpselt keset kanalit ning seetõttu ongi Anne kanal (algselt planeeritud sõudekanaliks) senini lõpetamata - tuletagem meelde, et plaani teostudes ulatunuks kanal üle luha kuni Ihasteni välja.