03-08-2005, 19:43 PM
PETSS Kirjutas:Tollel kolmnurgse aknaga esiukse küljes oli veel toru(ei mäleta enam kas teleskoop ) mis läks juhikabiinini välja. Uks awanes alati suure susina ja pauguga kui ta lõpuks lahti tuli.Ja tagaukse juures paremal pool väike sein ,mille ülemine osa klaasist oli.Klaas oli ühelt poolt kaetud 3 või 4 peenikese wardaga.Edimest liinitahvlit topiti väga tihti nende armatuuril asetsevate kumerate klaasisoendus kohtade vahele.Tagaistmel oli piin sõita suvel see eest mõnus aga talvel.Esiukse toru oli jah teleskoop. Toru ots asus juhikabiini seina küljes pesas. Kui juht kabiinist sõitjateruumi ronis, siis tõstis toru otsa armatuurlauale, selleks oli seal teine pesa. Uste lülitid olid armatuurlaual, originaalis vist tumblerid, kuid paljudel bussidel olid pandud tavalised seinalülitid, kahe klahviga.
Tagaukse juures oli konduktori koht. Kui Rakvere linnaliinidel sõitsid veel LAZ-id, istus seal konduktor ja müüs 4-kopikalisi pileteid. Kunagi olid olnud ka erineva hinnaga piletid vastavalt sõidu pikkusele, aga seda aega ma ei mäleta. Konduktoril rippus kaelas raudadega rahakott, mille küljes rippusid piletirullid. Konduktori juures vaheseina küljes oli signaalinupp, mida konduktor vajutas, kui kõik reisijad olid peal, siis teadis juht uksed kinni panna. Bussi siseneti tagauksest ja väljuti esiuksest. Millalgi 70-ndate algupoolel asendati konduktorid piletikassadega. Lasid 4 kopikat sisse (2+2 või 3+1, ka 5-kopikane sobis), tõmbasid kangist ja pilet kukkus välja. Tallinnas tavalisi kassasid, kus panid 5 kopikat sisse ja keerasid 5 piletit välja, kui jultumust jätkus, Rakveres polnud.
Kaþdy automobil se stane jednou veteranem, nebude-li dřive seðrotovan.