04-08-2005, 20:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-08-2005, 20:37 PM ja muutjaks oli PETSS.)
smolin Kirjutas:Rakveres sõitsid LAZ-id linnaliine nii 70-ndate teise pooleni, siis asendati nad algul LIAZ-idega, mis vaid kolm aastat vastu pidasid, ja hiljem kollaste Ikarustega. LIAZ-ides vist veel olid piletikassad, Ikarustes küll enam mitte, neid asendasid kompostrid ja pileteid müüdi leheputkades (mis olid enamasti kinni, kui piletit vaja oliTallinna busside kassas olevad piletid olid venekeelsed,punase ääre ja tähtedega.Ainult seerianumber oli musta värwi.Kas säärased keeratavad kassasid (kus raha ülevalt sisse panid ja siis omale pileti keerasid)olid waid Tallinnas ja Tartus.Tollest kuidas sai pileteid niisama säält kassast välja keeratud võiks lausa väikse jutu kirjutada.). Maaliini-LAZ-ides ei olnud muidugi konduktoreid ega piletikassasid, pileteid müüs bussijuht. LAZ-ides tulid üsna varakult kasutusele vändaga piletimasinad, kus juht telefoniketta sarnase numbrikettaga hinna valis ja siis pileti välja väntas. PAZ-i juhid pidid läbi ajama piletirullidega, kust siis juht pileteid rebis. Oli 5-kopikane põhipilet, musta kirjaga, ja punase kirjaga lisapiletid, vist 5 kop., 10 kop. ja 30 kop. Kaugliinibussides, kus piletihinnad juba rublades, kasutasid juhid tihti lõigatavaid pileteid. Need olid üsna suured paberid, pakki köidetud, igal lehel taustaks bussi (vist Ikaruse) pilt ja kõrval tabel hindadega. Bussijuht kirjutas pastakaga piletile sihtkoha ja lõikas siis kääridega pileti õige hinna kohalt ära. Selliseid pileteid müüdi ka mõnel pool bussijaama kassas.


). Maaliini-LAZ-ides ei olnud muidugi konduktoreid ega piletikassasid, pileteid müüs bussijuht. LAZ-ides tulid üsna varakult kasutusele vändaga piletimasinad, kus juht telefoniketta sarnase numbrikettaga hinna valis ja siis pileti välja väntas. PAZ-i juhid pidid läbi ajama piletirullidega, kust siis juht pileteid rebis. Oli 5-kopikane põhipilet, musta kirjaga, ja punase kirjaga lisapiletid, vist 5 kop., 10 kop. ja 30 kop. Kaugliinibussides, kus piletihinnad juba rublades, kasutasid juhid tihti lõigatavaid pileteid. Need olid üsna suured paberid, pakki köidetud, igal lehel taustaks bussi (vist Ikaruse) pilt ja kõrval tabel hindadega. Bussijuht kirjutas pastakaga piletile sihtkoha ja lõikas siis kääridega pileti õige hinna kohalt ära. Selliseid pileteid müüdi ka mõnel pool bussijaama kassas.