Tartu sildade kandevõime?
#6

EdR Kirjutas:Pakun 30T. Tallinnas Pärnu mnt viadukti kandevõime on küll 30T.

see on maksimaalne lubatud ühe (ja mitte ainsa) sõiduki mass sillal.

Landyl põhimõtteliselt õigus, sest sõjavägi dikteeris sildade koormusi. kui mu mälu mind nüüd ei peta, siis tankide koormused olid vene normides NG-30 (30 tonni = 7,5 t/m ja 4,0 m) ja NG-60 (12 t/m ja 5,0 m). lisaks siis üks neljateljeline NG-80. samas on vale öelda, et need just suurimad koormused olid. need said määravaks silla lokaalsel arvutusel ehk siis üksikute sillaelementide dimensioneerimisel (jäikustala, põiktala, silladeki läbisurumisarvutus jne), sest nende raskesõidukite arv sillal oli väga piiratud ja nad olid arvestatud koondatud koormusteks. suurimad kogukoormused (mis aga jaotusid tunduvalt suurema ala peale) tulid hoopis autorongidest (üks suurimatest N-30, mis koosnes kolmekümnetonnistest veokitest), mis võisid veel lisaks ka kõrvuti paikneda (sõltuvalt lepperadade arvust).

kui kedagi huvitab mingi konkreetse silla kandevõime, siis saab ta teada seda kohalikust omavalitsusest (valla- ja linnasillad) või maanteeametist (riigiteedel olevad sillad). ning seejuures saab ta teada koormuse, millega konkreetne sild on arvutatud, mitte seda, kui palju on hetkel selle silla kandevõime. seda lihtsalt sel põhjusel, et hetkenadevõime (defektidest vähenenud kandevõime) vajab kalleid uuringuid, mida kohalikud omavalitsused reeglina tellida ei jaksa. kasari silda küll katsetasid vist eestlased, aga näiteks narva silda tulevad katsetama juba leedukad. teoreetilist allesjäänud kandevõimet on küll võimalik arvutustega hinnata, aga arusaadavatel põhjustel on viga seejuures suhteliselt suur.
Vasta


Sõnumeid selles teemas
Tartu sildade kandevõime? - Autor: paadikapten - 02-08-2005, 17:26 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne