16-08-2005, 22:09 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 16-08-2005, 22:37 PM ja muutjaks oli PlyVal64.)
Kõiksepealt vana turba-tiisli omanikuna, millega tegin rasket tööd
Isuzu mootoriga 1992 Astra, 1,7TD, oli ostes(04.01.97) 100K sõitnud ja ~5 aastat vana.
Selliste autode peamine vaenlane on külmkäivituste arv. Isegi palju suurem vaenlane, kui bensukatel. Turbo õlitus on puudulik, küte poolvedel jne. Kui algul oli mootor ideaalne(lõuna-saksa betoonifirma auto), siis juba aastaga Eesti külmas talves hakkas esimesi kulumise märke tekkima. Teisel aastal lendas nukkvõlli hooratas küljest ... 10K remont. Peale seda hakkas masin tööle ehedaima tööautona: sõidud suvel ja talvel mõnestsajast meetrist mõne kilomeetrini. Kontorist tolli(250m), sealt jaama(300m), sealt Muugale(3 km), Muuga vahel kah 500 meetrised otsad, lõpuks jälle tolli tagasi ja kontorisse ... ja iga sõidu vahepeal 10-30 minutit seismist -20 kraadi juures talvel. Soojaks keset tööpäeva diislit ei saanudki. See tappis mootorit koledal kombel, kulu suurenes ja minek kadus ära. Müüsin ta 10 aasta vanusena ja 260K sõitnuna odavalt ja pika järelmaksuga tuttavale(kel oli sel hetkel probleeme elus), sõidab tänase päevani. Isegi ülevaatuselt läks suitsususega läbi, kuid ma ise tean, et mootorist ei jää sellise lühikese otsa sõiduga sittagi järele. Samas veermikus ei pidanud ma peale paari puksi midagi vahetama, alles uus omanik pani uued amordid. Nagu Opel ikka, roostetas lõpuks ära, seegi parandati alles uue omaniku poolt.
Aga kuidas sõidetakse taksode ja turvaautodega? Neil ei jahtu mootor mahagi, seega ei ole neile väikediislitele ka 250K mingi läbisõit, saati siis näit alla 100K. Veermikudetailid ei ole ju nii kallid, et neid osta ei jõuaks. Ainult raske pauguga auto tasub enne piinlikult üle vaadata ja püüda \"tagauste\" kaudu autot remontinud meesteni jõuda. Kui ikka on korralikult tehtud, siis 1/3 hinnaga sellist väikeautot tasub osta. Täna meil veel ei ole pisikesed hinnas ... aga lähevad
Euroopa kogemus näitab, et väikeautode turuhind langeb palju vähem, kui nendel suurematel liigikaaslastel. Seda nii protsentides kui loomulikult puhtas rahas.
Edit: kiire otsind parameetrite järgi mobile.de saidilt andis ühe sellise auto: soodushinnaga 3d Fiesta TD -5450 EUR
Sel siis 180K läbisõit ja tumesinine, kuid muus samade parameetritega. Kõik teised on juba 5990 EUR ja rohkem ehk kaugelt üle 100K, kui transport ja regamine Eestis juurde arvestada. Keskmine 2003 aasta 3door 1,4TD Ambiente Fiesta hind Saksas on 6900 eurot. Kui nii võtta, siis 5600 euro eest oleks nagu päris palju läbisõitu ... aga teiselt poolt on jälle ajalugu teada.

Selliste autode peamine vaenlane on külmkäivituste arv. Isegi palju suurem vaenlane, kui bensukatel. Turbo õlitus on puudulik, küte poolvedel jne. Kui algul oli mootor ideaalne(lõuna-saksa betoonifirma auto), siis juba aastaga Eesti külmas talves hakkas esimesi kulumise märke tekkima. Teisel aastal lendas nukkvõlli hooratas küljest ... 10K remont. Peale seda hakkas masin tööle ehedaima tööautona: sõidud suvel ja talvel mõnestsajast meetrist mõne kilomeetrini. Kontorist tolli(250m), sealt jaama(300m), sealt Muugale(3 km), Muuga vahel kah 500 meetrised otsad, lõpuks jälle tolli tagasi ja kontorisse ... ja iga sõidu vahepeal 10-30 minutit seismist -20 kraadi juures talvel. Soojaks keset tööpäeva diislit ei saanudki. See tappis mootorit koledal kombel, kulu suurenes ja minek kadus ära. Müüsin ta 10 aasta vanusena ja 260K sõitnuna odavalt ja pika järelmaksuga tuttavale(kel oli sel hetkel probleeme elus), sõidab tänase päevani. Isegi ülevaatuselt läks suitsususega läbi, kuid ma ise tean, et mootorist ei jää sellise lühikese otsa sõiduga sittagi järele. Samas veermikus ei pidanud ma peale paari puksi midagi vahetama, alles uus omanik pani uued amordid. Nagu Opel ikka, roostetas lõpuks ära, seegi parandati alles uue omaniku poolt.
Aga kuidas sõidetakse taksode ja turvaautodega? Neil ei jahtu mootor mahagi, seega ei ole neile väikediislitele ka 250K mingi läbisõit, saati siis näit alla 100K. Veermikudetailid ei ole ju nii kallid, et neid osta ei jõuaks. Ainult raske pauguga auto tasub enne piinlikult üle vaadata ja püüda \"tagauste\" kaudu autot remontinud meesteni jõuda. Kui ikka on korralikult tehtud, siis 1/3 hinnaga sellist väikeautot tasub osta. Täna meil veel ei ole pisikesed hinnas ... aga lähevad

Edit: kiire otsind parameetrite järgi mobile.de saidilt andis ühe sellise auto: soodushinnaga 3d Fiesta TD -5450 EUR
Sel siis 180K läbisõit ja tumesinine, kuid muus samade parameetritega. Kõik teised on juba 5990 EUR ja rohkem ehk kaugelt üle 100K, kui transport ja regamine Eestis juurde arvestada. Keskmine 2003 aasta 3door 1,4TD Ambiente Fiesta hind Saksas on 6900 eurot. Kui nii võtta, siis 5600 euro eest oleks nagu päris palju läbisõitu ... aga teiselt poolt on jälle ajalugu teada.