22-08-2005, 09:42 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 22-08-2005, 11:37 AM ja muutjaks oli pppp.)
valdo Kirjutas:Neid vanu ümmargusi invakärusid on kahjuks
jah vähe alles. Põhjuseks on asjaolu, et
Vene ajal anti invaliididele auto riigi
poolt kasutada, mitte aga omandiks. See
puudutas nii IZi mootoriga \"invakärusid\" kui
ka ZAZ 965/966/968 baasil toodetud
käsijuhtimisega invaliidivariante.
Märgiks siin Valdo mõttele lisaks, et kandilise invakäru hooldusraamatu andmeil olevat invakäru (nii kandilist kui ümarat) tehtud kokku üle 10 eri modifikatsiooni. Milles kõik need muutused seisnesid raamat kahjuks ei kirjelda.
Eks invasõidukite kui väheatraktiivne ja mõneti nukker valdkond on üldse läbi uurimata. Käsijuhtimist pandi lisaks sapikale teistelegi autodele Mosse 403 tehaseraamatu andmeil oli mosse 403 spetstähistusega seeria invaliididele, mäletan lapsepõlvest Mihkel Aitsami käsijuhtimisega Pobedat (kuigi vaevalt see miski seeria oli). Hiiumaa kunstnik Paul Kammil oli eritellimusel valmistatud invasõiduk millega olevat poollamades saanud saarel ringi liikuda.
Huvitun GAZ 12 ZIM-i varuosadest ning selle sõidukiga seotud kirjandusest, dokumentidest ja mälestustest.