26-08-2005, 09:57 AM
Nõustun Valdoga 100% selle koha pealt, et kataloogide maailm ja tegelikkus ei lähe alati kokku. Ja ongi nii, et mida rohkem süvened, seda segasemaks asi läheb.
Olen enda jaoks seletanud asja umbes niimoodi. Uute detailide ja sõlmede evitamine ei toimunud päevapealt ja lõplikult. Paljudel juhtudel lasti vaheldumisi välja nii uute kui ka vanade detailidega maisnaid vastavalt sellele kuidas allhankijatelt või ladudest detaile saadi (meenutage veneaegset suurt ja jäika laomajandust). Nii pole midagi imelikku ka selles roolide küsimuses, lihtsalt mingil ajahetkel paigaldati masinatele mingi partii esialgsetest erinevaid roole. Siis selgus, et need roolid pole sobilikud (või pole neid võimalik soovitud arvul toota või sai roole tootnud ettevõte parteilt juba uue käsu mingite muude detailide tootmiseks). Nii saadeti ettevõttest tehasesse ära kõik juba valmis tehtud seda tüüpi roolid ja mingil ajahetkel läksid need ka konveieril käiku (või siis sattusid kuhugi lattu ja sealt edasi näiteks mõnda taastusremondi tehasesse, kus neid võidi hiljem autodele paigaldada). Paar aastat hiljem evitati kolmas roolitüüp, aga nende tootmise käivitamine läks üle kivide ja kändude ning autode montaazhil kasutati mõlemat tüüpi roole - vastavalt sellele, mis parajasti saada oli. Ja kui siis ühel päeval mindigi lõplikult uuele roolitüübile üle, jäi kindlasti kuhugi lattu veel vanu tüüpi roole, mis mingil ajahetkel võisid taas käiku minna.
Ja me püüame nüüd pool sajandit hiljem määratleda täpselt seda daatumit, mil mindi ühelt detaililt teisele üle. Ma arvan, et sellist konkreetset daatumit paljudel juhtudel lihtsalt pole. (Mis muidugi ei takista meil seda uurimast.)
Olen enda jaoks seletanud asja umbes niimoodi. Uute detailide ja sõlmede evitamine ei toimunud päevapealt ja lõplikult. Paljudel juhtudel lasti vaheldumisi välja nii uute kui ka vanade detailidega maisnaid vastavalt sellele kuidas allhankijatelt või ladudest detaile saadi (meenutage veneaegset suurt ja jäika laomajandust). Nii pole midagi imelikku ka selles roolide küsimuses, lihtsalt mingil ajahetkel paigaldati masinatele mingi partii esialgsetest erinevaid roole. Siis selgus, et need roolid pole sobilikud (või pole neid võimalik soovitud arvul toota või sai roole tootnud ettevõte parteilt juba uue käsu mingite muude detailide tootmiseks). Nii saadeti ettevõttest tehasesse ära kõik juba valmis tehtud seda tüüpi roolid ja mingil ajahetkel läksid need ka konveieril käiku (või siis sattusid kuhugi lattu ja sealt edasi näiteks mõnda taastusremondi tehasesse, kus neid võidi hiljem autodele paigaldada). Paar aastat hiljem evitati kolmas roolitüüp, aga nende tootmise käivitamine läks üle kivide ja kändude ning autode montaazhil kasutati mõlemat tüüpi roole - vastavalt sellele, mis parajasti saada oli. Ja kui siis ühel päeval mindigi lõplikult uuele roolitüübile üle, jäi kindlasti kuhugi lattu veel vanu tüüpi roole, mis mingil ajahetkel võisid taas käiku minna.
Ja me püüame nüüd pool sajandit hiljem määratleda täpselt seda daatumit, mil mindi ühelt detaililt teisele üle. Ma arvan, et sellist konkreetset daatumit paljudel juhtudel lihtsalt pole. (Mis muidugi ei takista meil seda uurimast.)