30-08-2005, 15:44 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 30-08-2005, 15:45 PM ja muutjaks oli valdo.)
Aspelund Kirjutas:Varajasel GAZ-51-l ... olid mootoris paaris ja paaritutel silindritel erinevad kepsud (tähis 11-.....). Alles ZIM-i tulekuga tulid sama pikkusega kepsud (tähis 12-....).
[...]
Mis oli vana ja uue kepsu erinevuseks, vajab veel uurimist.
Kas ei ole asi selles, et 1. seeria 51del ei olnud mitte asümmeetrilised kepsud? Ehk siis väntvõlli kepsusaale keskpaik ei ole vertikaalselt kohakuti silindri keskpaigaga?
Igatahes Pobil on algusest peale olnud sümmeetrilised kepsud ning ma olen kuulnud vanade meistrite käest, et hilisematel 51del (1960ndad ja edasi) olid olnud samasugused, st et 51/Pobi kepsusaaled olid siis vastastikku vahetatavad. Nimelt kõik varaste 50ndate remondijuhised hoiatavad, et Pobi/(varase )51 kepsusaaled ei ole üksteisega asendatavad.
Ise ei ole ma kahjuks ühtki 51 mootorit viimasel ajal sellise pilguga alt lahti võtnud (Pobi omi küll).
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, oleme avatud K,N,R,L,P 11-18