Lendliisi sõidukite saatus peale Teist Maailmasõda
#1

künnimees Kirjutas:
vald Kirjutas:Lendliisi autod olid peale sõda USAle tagasi antud (loe: ameeriklaste poolt ookeani põhja uputatud)
Mis mõttes?

Otseses mõttes. Kogu lendliisi tehnika oli antud N.Liidule rendile sõja tarviduseks ja kui sõda lõppes, tuli see USAle tagasi anda. Ja siis ilmusid sadamatesse USA laevad, mis neid autosid (sh Studesid) vastu võtsid.

Mis ameeriklased tagasiantud tehnikaga tegid, selles osas olen kuulnud mitmesugust teavet ja ma ei garanteeri, et need kõik õiged on. Aga üks/mõni järgnevatest versioonidest kindlasti. Ühtedel andmetel oli tehnika aetud laevadele ja siis keset sügavat ookeani see laevadelt lihtsalt merre lükatud. Teistel andmetel olid laevadel võimsad pressid ning tehnika oli enne mereleminekut/uputamist kokku pressitud, et rohkem mahuks. Kolmandatel andmetel oli osa vähemalt USAsse vanametalliks viidud, kas siis laevadel pressitud või pressimata kujul.

Olen kuulnud ka, et jänkid keelasid autojuhtidel autodest tööriistakomplekte jms kaasa võtta. Muidugi kui need varem juba kadunud polnud Smile

Üldiselt aga olen kindel, et enamik Stude US6-si, Willis MBsid, International GMC-sid, Harley Davidson WLA 42sid jne jagasid umbes sarnast saatust. Arvestades N.Liidu suurust, lendliisi suurt mahtu ja N.Liidus valitsenud bardakki jäi väga palju aga ka alles - ega jänkid seda tehnikat ise igalt poolt üles ei otsinud.

Ning midagi on alles ka peale Vtortšermeti (EMEXi laadne organisatsioon N.Liidus) plaanimajandust. Näiteks nii Eestis kui Lätis kummaski vähemalt üks toimiv Studebaker US6.

Sorry, et offtopic veidi, aga küsimusele peab ju vastama Smile

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme avatud K,N,R,L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne