GAZ 53F ja 52 erinevustest ja üksikasjadest
#3

künnimees Kirjutas:Kas GAZ-52F ja GAZ-53F on põhimõtteliselt sama masin?

Mina ei tea, et N.Liidus oleks valmistatud autot, mis kannaks mudelitähist GAZ-52F. F-täht on olnud järel ainult 53-l. 53F oli faktiliselt 52 eelkäija, kus 53le oli peale istutatud R6 51 mootor (V8 mootoreid ei jõutud teha nii palju kui vaja läks). Tõenäoliselt oli 53F mõeldud omalaadse ajutise üleminekumudelina.

Kui 1966 ehk 53F mudeli ilmumise ajal oldi V8 mootorite masslevikus veel optimistlikud, siis hiljem 1970ndatel enam ei oldud. Ehk siis 1966 ajutiseks loetut hakati tasapisi lugema alaliseks. Siis tekitatigi eraldi mudel GAZ-52, millel oli 53 väliskuju, kuid 51st pärinev R6 mootor. Mootoriplokk oli 51ga identne, kuid muus osas oli seda veidi muudetud - peenike küünal, uuetüübiline õlifilter, kandiline kollektor, uus karburaator jms.

Muide, paljudele 52dele pandi külge ka 51 agregaate - kiigedega vedrusid, keskelt pooleks käivat tagasilda, sünkronisaatoriteta käigukasti (mis pärineb muide Ford AA aegadest 1929. aastast) jms. Põhjuseks ikka, et vanad tootmisliinid olid olemas, aga uute asjade tootmisse evitamine ei edenenud nii jõudsalt, kui vaja. N.Liidule oli selline asjade käik muide tüüpiline.


Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9,  oleme septembris avatud L,P 11-18
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne