Mida kõike meil Eestimaal leidub, osa 3

Kui juba Eestimaal leiduvatest lintidest kirjutamiseks läks, siis veel paar lugu, kahjuks pole kumbagi masinat enam ilmselt alles.

Kuskil 1987..88 vahetati Juminda poolsaarel kõrgepingeliine ja liiniposte.
Eelmine liinivahetus toimus kuskil 1955..65, isolaatorite järgi vaadates.
Pärast tööd unustati üks T-1x0 (diapositiivil paistab ainult osa pooljäigast vedrustusest, masin kollast värvi) üsna kauaks liinisihile vedelema. Masina säilimise kohta üheseid andmeid pole saanud: osad esivanemad räägivad, et midagi ei varastatud, teised jälle, et jõuti päris korralikult rüüstada, enne, kui kellelegi tuli meelde traktor koju tagasi viia.

Teine lugu on (arvatavasti) traktorist, millega piirivalve rannajoont haris.
Ma ei tea, kas masin sattus emexisse või läks Juminda ajaloomuuseumi, igatahes endises asukohas enam ei vedele. Oli selline oranž T-74, kuskil
60. lõpus tehtud. Mootor ja kogu kapotialune kraam vedelesid ümber vraki. Ilmselt oli lugu nii, et eestist lahkudes polnud vene piirivalvuritel mõtet masinat kaasa viima hakata ja maha müüa ka ei õnnestunud, sest masina ressurss oli ilmselt küllaltki lõpukorral ja nii jäigi traktor võssa vedelema. Too äke, mida (ilmselt) masinaga veeti, vedeles Tapurla rannas, kuni Jumindale viimiseni, osa (alumine laineline plaat) vedeleb siiani oma algses asukohas. Rõhutan veelkord, et masina ja rannajoone
kündmise seos on ainult oletus, mille kohta pole otseseid tõendeid leidnud, kuid UAZ seda äket kindlasti vedada ei jõudnud (nagu on räägitud) ning ilmselt oleks kõrged ja kitsad Belarussilaadsed liiva vajunud või ümber läinud.
Vasta


Sõnumeid selles teemas



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne