opeli vastupidavusest
#4

oopel on tehniliselt auto nagu iga teinegi (mootorid olid toona isegi konkurentidest üle) - aga mainitud ajastu kered ussitavad igast võimalikust ja mittevõimalikust kohast.

KadettE:
veermik on lihtne, midagi kuluvat suurt pole - kui vedrupatju ning amordikinnitusi mitte arvestada, on masinal täpselt 3*2puksi+stabikavarda omad. Otsad võivad anda nõrgemate mootorite puhul esisilla poolassid ning (ventileerimata ketastega) Delco-pidurisadulad, mis pikapeale meie augulistel teedel kolisema hakkavad. Käsipidur on totter - tema reguleerimist pole ette nähtud (aga TÜV tahab ju ühtlaselt töötavat SEISUpidurit), ainukeseks reguleerimisvõimaluseks on (nii trummel- kui ketassillal) trossikõri vastava poole \"pikendamine\" seibide lisamise teel. Sharniirid-rooliotsad-laagrid maksavad kõik B-osana < 200eek. Oma käigukastidega muret pole olnud - aga ühel tuttaval suutis differ kuidagi kokku joosta. Kas tal ka kastis õli oli, ei tea. Sidurid kestavad kenasti (tross võib muidugi kuluda - aga ca 100+eek ning 1/2h tööd pole IMO kukrut-tappev ega selgamurdev).
mootor: 13S (1.3, 55kW) pidas vastu vaid 250Mm (kolvirõngad+nukkvõlli 1.silinder...). Samas C20XE (2.0, 110kW) on praeguseks 240Mm läbinud - ning on tippvormis (v.a. hüdrotõukurid, mis üldiselt opelitel 200+Mm puhul külma mootoriga enda olemasolust teada annavad; minul maksavad 16tk B-osana ca 4keek). Mõlemad mootorid liikusid poolsündiga. Karbuss- ja monopritsemootoritel on teatav jagajakaane tüüp (vist oli ära tuntav punase värvi järgi?), mis pragunema/tahmama kippus. Karbussmootoritel lisaks veel süüte vaakumregulaator (mis enamikul masinatel ei tööta - kui teda just äsja vahetatud pole) ning ka automaattoores - millel (metall-)\"poolkuu\" kõige labasemal kombel ära kulub.
elektriga (ptui-ptui-ptui) muret pole olnud - v.a. aku massijuhtmed, mida 1.3 motol kulus müstilisel kombel lausa 2tk. No ja 1.3 moto ajal said ka nii starter kui gene uued harjad.
(tolle aja) opelite plussiks on veel see, et lisaks mootoritele on ka paljud kere-veermiku külge kinnituvad jupid ühised - mis kajastub B-osade saadavuses ja hinnas.

teet,
6a kadett 1.3 roolis ning pea 2a kadett 2.0 DOHC roolis
Vasta


Sõnumeid selles teemas
opeli vastupidavusest - Autor: breathe - 22-03-2005, 12:09 PM



Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne